Partiet FOR bruker millioner på omstridt reklame i Oslo
Partiet Fred og Rettferdighet (FOR) har brukt store summer på en omstridt reklamekampanje i Oslo. Partiets finansiering av kampanjen er uklar, da de nekter å oppgi hvor pengene kommer fra.

Kort oppsummert
- Partiet FOR har brukt anslagsvis opptil to millioner kroner på reklame i Oslo kollektivtrafikk på én uke.
Partiet Fred og Rettferdighet (FOR) har gjennomført en omfattende og omstridt reklamekampanje i Oslos kollektivtrafikk, inkludert T-banelinjer og digitale skjermer på travle stasjoner som Tøyen, Grønland og Oslo S. Ifølge Nettavisens beregninger kan partiet ha brukt opptil to millioner kroner på denne kampanjen i løpet av én uke. Partiets hovedbudskap i reklamen er et ønske om å kutte Norges økonomiske støtte til Ukraina og bruke midlene i Norge.
Til tross for de store utgiftene, nekter partileder Marielle Leraand å svare på spørsmål om hvor pengene til kampanjen kommer fra. Dette står i kontrast til den offisielle oversikten partifinansiering. no, hvor FOR kun er registrert med én donasjon på 50.
000 kroner, selv om donasjoner over 10. 000 kroner skal offentliggjøres.
Marielle Leraand
Hallstein Bjercke
Partiet Fred og Rettferdighet (FOR)
Oslo Sporveier
VG
Nettavisen
Rødt
partifinansiering.no
Oslo
Grønland
Tøyen
Oslo S
Norge
Ukraina