Coca-Cola har annonsert en ny smak, Orange Cream, som skal lanseres i USA og Canada. Smaken, som kombinerer appelsin og vanilje, har skapt debatt på internett.
Noen brukere uttrykker begeistring og nostalgi, og sammenligner den med tidligere Coca-Cola-varianter. Andre er derimot skeptiske og negative til den nye smaken.
Coca-Cola Norge har bekreftet at de ikke har planer om å lansere Orange Cream i Norge. Lanseringen føyer seg inn i rekken av kreative smaksvarianter fra både Coca-Cola, Fanta og Pepsi, som alle har eksperimentert med uvanlige smaker for å tiltrekke seg forbrukere.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
2 måneder siden
Hjemme-slushmaskinen Ninja Slushi, kjent fra USA, Storbritannia og Japan, lanseres nå i Norge. Maskinen gir brukerne mulighet til å lage egne smakskombinasjoner, noe som har skapt engasjement på sosiale medier. Power starter forhåndssalg og forventer stor interesse, med referanse til at maskinen har vært utsolgt i USA. Prisen i Norge er satt til 4.499 kroner.
1 måned siden
Det amerikanske babymerket Frida har lansert en iskrem med smak av brystmelk for å promotere sin nye brystpumpe. Reaksjonene har vært delte, fra begeistring til avsky. Selskapet understreker at isen ikke inneholder ekte brystmelk, da dette er ulovlig i USA. Smaken skal likevel være en god representasjon av brystmelk: søt, nøtteaktig og med et hint av salt. Frida viser til undersøkelser som indikerer at mange kvinner har smakt sin egen brystmelk, og at kjendiser som Kourtney Kardashian har drukket det for helseeffekten. Isen forventes å være tilgjengelig mot slutten av året, og man kan melde seg på venteliste.
1 måned siden
Det amerikanske babymerket Frida har lansert en iskrem med smak av brystmelk for å promotere sin nye brystpumpe. Reaksjonene har vært delte, fra begeistring til avsky. Selskapet understreker at isen ikke inneholder ekte brystmelk, da dette er ulovlig i USA. Smaken skal likevel være en god representasjon av brystmelk: søt, nøtteaktig og med et hint av salt. Frida viser til undersøkelser som indikerer at mange kvinner har smakt sin egen brystmelk, og at kjendiser som Kourtney Kardashian har drukket det for helseeffekten. Isen forventes å være tilgjengelig mot slutten av året, og man kan melde seg på venteliste.
1 måned siden
Lerum og Brynild lanserer sukkerfri saft med godteri-inspirerte smaker som Gomp, Seigmenn og Stupedama. Spesielt Stupedama-smaken har vakt oppsikt, med beskrivelser som spenner fra hostesaft til Jägermeister. Dette følger trenden med godteri-saft, der Fun Light (Orkla) var tidlig ute og planlegger nye smaker til sommeren. Smågodtsaften har vært en salgssuksess, men er kun tilgjengelig i en begrenset periode.
16 dager siden
Coca-Cola relanserer kampanjen fra 2013 og bytter ut sin ikoniske logo med 250 vanlige norske navn på sine produkter. Fra påsketider kan man finne flasker og bokser med navn som Jonas, Emma og Aisha i butikkene. Selskapet håper kampanjen vil skape oppmerksomhet, men kritikere påpeker at den kan føre til ekskludering og utnyttelse av folks identitet. Navnene vil være å finne på 0,5 og 1,5 liters flasker og 0,33 liters bokser med Coca-Cola Zero Sugar og vanlig Coca-Cola.
24 dager siden
Hype rundt Dubai-sjokoladen fortsetter med lanseringen av Dubai-sjokoladeinspirert iskrem fra Hennig-Olsen Is og Kulinaris. Begge iskremene lanseres som limited edition kuleis i uke 18, og vil være tilgjengelig i kiosker og bensinstasjoner. Kulinaris sin variant kombinerer pistasj- og sjokoladeiskrem med kataifi og pistasjkrem. Utfordringer med å skaffe nok pistasj av høy kvalitet kan begrense produksjonen. Mottakelsen på sosiale medier er blandet, der noen er skeptiske mens influensere som Anna-Safia Moholdt Ismail er positive.
1 måned siden
Pizzarestauranten Bubba Pizza i Melbourne har skapt oppsikt med sin nye pizza som inneholder appelsinbåter, i tillegg til tomatsaus, mozzarella og skinke. Mottakelsen har vært blandet, med sterke reaksjoner på nettet, der den blir kalt «blasfemi». Samtidig er det noen som er nysgjerrige på den nye smaken. Appelsinpizza er ikke et nytt fenomen, og andre land har også sine spesielle pizzatoppinger, som banan i Sverige og lakris på Island. Enkelte mener at italienerne kommer til å starte tredje verdenskrig på grunn av denne pizzaen.
1 måned siden
En ny kjeks vekker begeistring hos et testpanel, som mener den smaker som den savnede Dots-kjeksen. Produsenten avkrefter at det er Dots, men entusiasmen er stor. I tillegg relanserer Sætre Pepita-kjeks med ny innpakning, og Ballerina introduserer Skogsbær og Sjokovanilje, som tidligere het Blåbærlykke og Safari Sjokovanilje. Testpanelet, bestående av to ferske europamestere i konditori, har smakt på årets nyheter innen kjeks og kaker, og gir sin vurdering av produkter fra Aunt Mabels, Fox's, Mr. Brownie og Sætre. Ballerina Brownie får spesielt gode tilbakemeldinger og beskrives som en nostalgisk smaksopplevelse.
2 måneder siden
Nordmenn viser økende interesse for alkoholholdige drikker med smak, noe som fører til flere produktlanseringer. Ringnes introduserer Saga, en ny merkevare med hard seltzer og cocktails, og erstatter eldre produkter. Hansa Borg bryggerier lanserer flere nyheter innen FAB-kategorien, inkludert Grevens sider og Hansa Lite Radler. Aass bryggerier fornyer designet på sine ølprodukter, mens Hansa oppdaterer utseendet på Clausthaler-boksene. Ringnes endrer også designet på 1664-blanc og lanserer 1664 Lager på boks.
10 dager siden
Et panel av kokker har testet årets iskremnyheter fra Hennig-Olsen, Isbjørn is og Diplom-is. Testen avslører både positive overraskelser og skuffelser. Kokkene savnet mer nyskapning, men fremhevet samtidig flere gode kandidater. Blant favorittene finner vi Litago sjokolade og Big Deal peanøtt, mens Dream fløteis sitron stakk av med seieren takket være en perfekt kombinasjon av fløteis og syrlig sitrontrekk. Ananassplitt og Oreo-isen fikk derimot blandede tilbakemeldinger, hvor førstnevnte manglet tydelig smak og sistnevnte ble opplevd som tørr.
3 måneder siden
Freia lanserer en ny melkesjokolade med Kvikk Lunsj, appelsin og havsalt, og bryter med tradisjonelle lanseringsvinduer. Den nye sjokoladen kombinerer smaker som er sterkt knyttet til påske. Kvikk Lunsj, som er en populær tursjokolade, ble opprinnelig lansert i 1937, men var en fiasko inntil den ble relansert med lysere sjokolade. Nordmenn spiser i gjennomsnitt ni Kvikk Lunsj-sjokolader i året, hvorav tre konsumeres i påsken. Det har vært spekulasjoner om Kvikk Lunsj er inspirert av KitKat, men en EU-dom i 2018 bekreftet at Kvikk Lunsj kan fortsette å selge sin sjokolade.
1 måned siden
En test av årets godterinyheter avdekker både positive og negative overraskelser. Testpanelet, bestående av en dessertkokk og en konditorlærling, vurderte produktene etter utseende, duft, konsistens og smak. KitKat Chunky Peanut butter og Freia Kvikk Lunsj med appelsin og havsalt utmerket seg positivt. Panelet etterlyste generelt mer salt i godteriet for å balansere sødmen og fremheve smakene. Flere av nyhetene viste seg å være kopier av eksisterende produkter, og noen skuffet på grunn av smak eller konsistens.
2 måneder siden
Artikkelen gir en oversikt over kommende isnyheter fra Diplom-Is, Hennig-Olsen Is og Isbjørn-Is. Diplom-Is hinter om relansering av en 90-tallsfavoritt, der mye tyder på at det er snakk om Plattfot. Hennig-Olsen Is lanserer flere nyheter, inkludert Soft Shake Popcorn og nye varianter av Crème. Sørlandsis lanserer pistasj- og sjokoladeis, inspirert av Dubai-sjokoladen. Isbjørn-Is lanserer sine nyheter 1. april, med blant annet Ananassplitt og Salmiakkstang. Artikkelen viser også prisstigningen på relanserte isklassikere siden 1990-tallet, og nevner at Splitt-isen kostet 5 kroner i 1990, men nå koster 27 kroner.
2 måneder siden
Tine har introdusert en ny mellommelk med 2 prosent fett, noe som har utløst debatt. Produktet, beriket med D-vitamin, posisjonerer seg mellom lettmelk og helmelk. Tine argumenterer for at den fyller et markedsmessig tomrom som svar på endrede forbrukerpreferanser. En ernæringsfysiolog ser positivt på initiativet, særlig for de som ønsker et lavere fettinntak sammenlignet med helmelk. Meningene er delte blant forbrukerne, mens en kommentator antyder at lanseringen er drevet av et behov for innovasjon i meierisektoren.
1 måned siden
Rema og Kiwi har lansert en rekke nye produkter for airfryeren, med mål om å bringe amerikansk gatekjøkkenmat inn i norske hjem. Testen viser at Rema utmerker seg med sine friterte løkringer og chili cheese nuggets, som får svært gode tilbakemeldinger. Kiwi sine mozzarella sticks og fritert kylling vurderes også som gode alternativer, mens "Boneless Chicken" får svært dårlig kritikk. Mange av produktene er rimelige og gir en smak av amerikansk diner, men kvaliteten varierer betydelig. Testen gir et innblikk i hvilke produkter som leverer best resultat i airfryeren.