DNB opplever tekniske problemer med nettbanken, mobiloverføringer og betaling med mobilen. Samtidig melder Vipps om problemer for enkelte brukere knyttet til kortbetalinger.
Ifølge Vipps skyldes problemene en feil hos deres betalingsleverandør. Både DNB og Vipps jobber med å løse problemene så raskt som mulig.
BankID er ikke berørt av problemene og fungerer som normalt.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
3 måneder siden
DNB melder om tekniske problemer som påvirker nettbanken, mobiloverføringer og mobilbetalinger mandag morgen. I tillegg opplever enkelte brukere problemer med Vipps. Banken jobber med å løse problemene, men har ikke gitt noen tidshorisont for når tjenestene vil være fullt operative igjen. Dette kan skape utfordringer for kunder som er avhengige av disse tjenestene for å utføre banktjenester og betalinger.
27 dager siden
Flere norske banker, deriblant DNB og Sparebank 1 Sør-Norge, opplever tekniske problemer som påvirker nett- og mobilbanktjenester. DNB arbeider med å løse problemer knyttet til overføringer og betalinger, mens Sparebank 1 Sør-Norge melder om at betalingstjenester er utilgjengelige. Bankene beklager ulempene dette medfører for kundene.
27 dager siden
En rekke norske banker opplever tekniske problemer som påvirker betalingstjenester og innlogging i nettbank og Vipps. Problemene skyldes en feil hos IT-leverandøren Tietoevry. Feilen hindrer kunder i å betale med Vipps og utføre betalinger i mobil- og nettbank. Kortbetalinger i butikk og på nett fungerer som normalt. DNB, Sparebank 1, Sparebanken Vest og Obos-banken er blant de berørte bankene. Tietoevry beklager problemene og jobber med å rette feilen, men kan ikke si hvor lang tid det vil ta.
2 måneder siden
Flere banker i Norge, deriblant DNB, Sparebank 1 og Danske Bank, opplever problemer med lønnsutbetalinger som følge av en teknisk feil i et eksternt system. Bedriftskunder er spesielt rammet, og bankene arbeider med å løse problemene. Feilen ble oppdaget i morgentimene, og omfanget av den kartlegges. Norges Bank rapporterer at deres systemer fungerer som normalt, og at det ikke er noen problemer der. Flere personer har kontaktet VG og meldt om manglende lønnsutbetalinger, og Downdetector viser også meldinger om feil i flere banker.
2 måneder siden
Nordea opplever tekniske problemer som påvirker nett- og mobilbanktjenestene. Kommunikasjonsrådgiver Frida Daae Hessen opplyser at banken jobber med å identifisere årsaken og rette feilen. Også Nordea i Sverige er rammet av problemene. Ifølge Expressen er det flere storbanker som har tekniske problemer.
2 måneder siden
Flere banker opplever problemer med lønnsutbetalinger. Danske Bank bekrefter at en teknisk feil i et eksternt system forårsaker betalingsproblemer for deres bedriftskunder, og at de jobber med å løse problemet. Feilen påvirker inn- og utbetalinger fra bedriftskonti. Flere personer har kontaktet VG og meldt om manglende lønnsutbetalinger, og Downdetector viser at det er rapportert om feil hos flere banker.
2 måneder siden
En teknisk feil i et eksternt system fører til betalingsproblemer for flere banker, deriblant Danske Bank, DNB, Sparebank 1, Handelsbanken og Nordea. Mange kunder melder om manglende lønnsutbetalinger. Danske Bank bekrefter at feilen påvirker bedriftskunder og at de jobber med å løse problemet. Feilen ble oppdaget fredag morgen, og Downdetector viser meldinger om feil i flere banker.
2 måneder siden
Flere banker i Norge, inkludert Danske Bank og DNB, opplever problemer med betalinger. Feilen skyldes et eksternt system som bankene bruker for å gjennomføre transaksjoner. Danske Bank bekrefter at problemet hovedsakelig rammer bedriftskunder. Også Sparebanken 1, Nordea og Vipps er berørt. DNB opplyser at deres systemer fungerer som normalt, men at kunder kan oppleve problemer på grunn av feilen hos den eksterne samarbeidspartneren.
14 timer siden
Flere brukere opplever tekniske problemer med BankID-appen. Dette fører til innloggingsvansker, blant annet hos Skatteetaten.
3 måneder siden
Mandag morgen oppsto det tekniske problemer som rammet flere store aktører i Norge. ID-porten, som er innloggingstjenesten for alle offentlige tjenester, er nede, noe som påvirker virksomheter som Skatteetaten og Nav. DNB har problemer med nettbanken, mobiloverføringer og betaling med mobilen, mens Vipps opplever problemer for enkelte brukere. Telenor melder også om feil som påvirker telefondekningen. Det er foreløpig ukjent hva som er årsaken til problemene, og om de har en sammenheng. Alle de berørte selskapene jobber med å løse problemene og beklager overfor sine kunder.
3 måneder siden
Flere banker og offentlige tjenester i Norge ble rammet av tekniske problemer i morgentimene. Feilen, som oppsto hos Tietoevry, en leverandør for flere banker og ID-porten, førte til at betalinger og innloggingstjenester ikke fungerte som normalt. ID-porten, som gir tilgang til over 1000 offentlige tjenester, var utilgjengelig fra klokken 07.15. Banker som DNB, Sparebank 1 og Handelsbanken, samt betalingstjenesten Vipps, var også berørt. Ifølge Tietoevry ble feilen rettet fra klokken 09.15, og de vil ha ekstra oppfølging av alle tjenester utover dagen. Kortbetaling fungerte som reserveløsning i butikk. Telenor opplevde også en feilsituasjon på sitt bedriftsnett.
3 måneder siden
Vipps opplever store problemer med innlogging torsdag. Klokken 13:22 meldte flere brukere om problemer med å logge inn i appen. Vipps bekrefter problemene og skriver at det påvirker alle brukere og tjenester. De jobber med å løse problemet og vil komme med en oppdatering så snart de har ny informasjon. Brukere får beskjed i appen om at den ikke fungerer.
2 måneder siden
Flere viktige innloggingstjenester, som MinID, eFormidling, ID-porten og Ansattporten, opplever driftsforstyrrelser. Dette fører til problemer for brukere som forsøker å logge seg inn i nettbanker og andre tjenester. Digitaliseringsdirektoratet jobber med å undersøke og løse problemene, men det er foreløpig usikkert hvor lang tid det vil ta å rette feilen. BankID undersøker også om de er rammet av problemene.
9 dager siden
Vipps melder om problemer med sin betalingsinfrastrukturleverandør som påvirker alle kortbetalinger for alle brukere av tjenesten. Feilen rammer dermed hele Vipps-plattformen. Selskapet har implementert en løsning og overvåker nå resultatene for å sikre at problemet blir løst. Oppdateringer vil bli gitt fortløpende etter hvert som ny informasjon blir tilgjengelig.
4 dager siden
Noen Vipps-brukere opplever problemer med kortbetalinger. Årsaken er en feil i sentral infrastruktur.