Nyhetssaker

Togtrøbbel ga drosjeregning på 4000 kroner: Passasjer følte seg dårlig behandlet

Nettavisen logo

En togreise fra Ranheim til Steinkjer endte med store forsinkelser og en drosjeregning på over 4000 kroner for en passasjer. Hendelsen har ført til sterk frustrasjon og kritikk mot togselskapets håndtering av situasjonen.

Drosje til over 4000 kroner etter togtrøbbel: – Aldri blitt behandlet så dårlig

Kort oppsummert

  • Passasjer Roger Dragsten måtte ta drosje til over 4000 kroner etter togforsinkelse og beskjed om å finne egen transport.

Roger Dragsten opplevde store problemer på en togreise fra Ranheim til Steinkjer da toget ble forsinket grunnet tekniske feil. Etter flere samtaler med SJ Nord kundeservice, fikk han og en medpassasjer beskjed om å finne alternativ transport selv og legge ut for drosje. Mens de skulle dra med drosjen, ankom et tog som Dragsten forsøkte å rekke i Hommelvik, men han mistet det etter å ha betalt drosjen.

På grunn av stengt Helltunnelen, rakk han heller ikke et tog fra Stjørdal og måtte ta drosje helt til Steinkjer, en tur som kostet over 4000 kroner. Dragsten beskriver behandlingen som svært dårlig.

SJ Nord, ved Randi Ness, beklager hendelsen på det sterkeste og forklarer problemene med tre samtidige brudd og vansker med å skaffe buss. Selskapet vil refundere drosjekostnaden, men ikke den opprinnelige togbilletten.

Roger Dragsten

Randi Ness

SJ Nord

Bane NOR

Trønder-Avisa

Ranheim

Steinkjer

Verdal

Hommelvik

Stjørdal

Helltunnelen