Flere butikker melder om tomme hyller for påskegodteri etter en intens priskrig. Kiwi og Coop beklager situasjonen, men understreker at de ønsker å tilby kundene billige varer.
Rema 1000 valgte å ikke delta i årets priskrig på godteri, med henvisning til folkehelse og miljøhensyn. Selv om enkelte påskevarer er utsolgt, forsikrer butikkene at de fortsatt har et godt utvalg av andre typer godteri.
Kommunikasjonsdirektør i Coop, Harald Kristiansen, opplyser at det ikke produseres mer påskegodt hos leverandørene når det er tomt.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
15 dager siden
En priskrig på påskegodteri har ført til at mange butikker er utsolgt for populære produkter som Freias fylte påskeegg. Romerikes Blad melder om tomme hyller hos flere dagligvarekjeder, inkludert Kiwi og Coop. Kiwi forklarer at de hadde bestilt rekordmye påskegodt, men likevel opplever utsolgtsituasjoner. Freia bekrefter at de er tomme på lager og har sendt ut alt de har produsert. Coop mener det er snakk om sunn konkurranse, mens Meny valgte å holde høyere priser og har fortsatt varer i hyllene. Rema 1000 har fremdeles påskevarer, men er utsolgt for Nidars egg.
14 dager siden
Flere butikker i Gjøvik melder om utsolgt påskegodteri før påskeferien. Priskrigen mellom dagligvarekjedene har ført til økt etterspørsel og tomme hyller for populære produkter som marsipan. Kjøpmann Morten Engen ved Rema 1000 Stadion forklarer at det er vanskelig å forutse hvilke produkter som rammes av priskrig, da bestillingene gjøres lang tid i forveien. Til tross for mangel på enkelte varer, forsikrer han at det fortsatt er rikelig med andre alternativer, spesielt frukt og grønt.
19 dager siden
TV 2 hjelper deg har undersøkt tilgjengeligheten av billig påskegodteri i lavprisbutikker. Mange butikker, spesielt Extra og Kiwi, er utsolgt for populære varer som marsipanegg etter å ha satt ned prisene. Kunder har reagert med frustrasjon, og butikkansatte forteller om vanskelige situasjoner. Rema 1000 har fortsatt god beholdning, men til noe høyere priser. Kjedene lover å fylle på med annet godteri, men det er usikkert om det kommer mer påskegodt, da leverandørene melder om at de ikke har mer på lager.
21 dager siden
Artikkelen omhandler en priskrig på påskegodteri, der prisene reduseres fra time til time. "Gjerrigknarken" anbefaler å kjøpe favorittgodteriet tidlig før det blir utsolgt. Prisene på Non Stop og M har rast ned hos Kiwi og Extra, mens Rema 1000 kan komme etter. Prisene på enkelte typer påskemarsipan er nesten halvert, men kan falle ytterligere. Smågodt er også satt ned i pris. Kjedene lover at de har kjøpt inn godt med varer, men Kiwi åpner for maksbegrensning. Lavpriskjedene fremhever også sine frukt- og grøntkampanjer i forbindelse med påsken.
21 dager siden
Priskrigen på påskegodteri har startet, og i år inkluderer den også frukt. Butikkene forventer stor etterspørsel etter populære varer som marsipan og sjokolade, og prisene har allerede falt betydelig. For å sikre at flere kunder får tilgang til tilbudene, kan butikkene innføre kjøpsbegrensninger. Samtidig opplever man lave fruktpriser, noe som oppfordrer til sunnere valg i påsken. Coop understreker at prisfallet er et resultat av konkurranse og ikke en priskrig, og at det er et grep for å gjøre sunnere alternativer mer tilgjengelige.
15 dager siden
Nidar har hatt et rekordhøyt salg av påskegodt i år, selv om priskrigen ikke var like intens som i fjor. Mange butikker melder om at de er utsolgt for populære varer som marsipanpølser, til tross for høyere priser enn i fjor. Kiwi og Coop bekrefter at enkelte butikker kan være tomme for påskegodteri. Rema 1000 opplyser at de har god beholdning og har valgt å fokusere på å kutte prisene på frukt, grønt og andre viktige påskevarer.
20 dager siden
Dagligvarekjedene Kiwi og Rema 1000 har startet en priskrig på påskevarer, inkludert sjokolade, frukt og grønt. Kiwi forsikrer at de har bestilt inn store mengder varer for å dekke etterspørselen, mens Rema 1000 påpeker at tilgangen kan variere fra butikk til butikk ved høy etterspørsel. "Gjerrigknarken" råder folk til å handle raskt for å sikre seg de mest populære varene før de blir utsolgt. Framtiden i våre hender uttrykker bekymring for at priskrigen kan føre til økt matsvinn og redusert fokus på kvalitet.
4 måneder siden
Flere dagligvarebutikker melder om tomme hyller for julegløgg. Priskrigen på julemat har ført til økt etterspørsel og mangel på flere typiske julevarer, som julebrunost og ferdig risengrynsgrøt. Til tross for økt produksjon fra Tine, er disse varene vanskelige å få tak i. Kiwi bekrefter at flere av deres butikker er tomme for gløgg, og at leverandørene ikke produserer mer før jul. Rema 1000 opplyser også om at enkelte sesongvarer kan være utsolgt, men forsikrer at de har mange alternativer for kundene.
23 dager siden
Flere dagligvarekjeder har startet en priskrig på smågodt før påske, men eksperter råder forbrukerne til å være oppmerksomme på at tilbudene varierer. De mest oversiktlige tilbudene finner man hos Bunnpris, Europris, Obs og Coop Mega, som tilbyr smågodt for 9,90 kroner per hekto. Joker har en lavere pris, men krever medlemskap og bruk av kupong i appen. Rema 1000 tilbyr en fyllekopp-løsning, men her er det vanskelig å beregne kiloprisen. Coop Prix og Matkroken har tilbud kun på fredager. Forbrukerne bør være oppmerksomme på vilkårene for å unngå å betale mer enn forventet.
14 dager siden
Artikkelen omhandler tilgjengeligheten av påskegodt i butikkene inn mot påskeaften. Coop melder om at varene merket med påske begynner å bli utplukket, men at det finnes andre alternativer. Kiwi har bestilt rekordmye påskegodt, men får ikke flere leveranser før påskeaften. Freia har kjørt ut 720 000 pakninger med påskeegg, men er nå tomme på lager. DinSide har sjekket flere butikker i Oslo og funnet at påskeegg fra Freia er vanskelig å finne i Kiwi og Extra, men tilgjengelig (dog dyrere) hos Spar og Meny.
3 måneder siden
Butikkhyller over hele landet har de siste dagene vært tomme for en rekke varer, spesielt i Coop-butikker. Kunder har møtt beskjeder om leveringsutfordringer, råvaremangel og utsolgte varer. Høytider og en intens priskrig før jul har ført til lavere produksjon og økt etterspørsel, noe som har tømt lagrene. Mens noen butikker har hatt store problemer, har andre, som Kiwi, hatt fulle hyller. Dagligvarekjedene jobber med å fylle opp hyllene igjen og forventer at situasjonen vil normalisere seg i løpet av kort tid.
21 dager siden
Priskrigen før påske har ført til store prisforskjeller på godteri. Kiwi og Extra utmerker seg med svært lave priser på Non Stop, mens Coop Mega er billigst på smågodt. Rema 1000 er dyrere på Non Stop, men selger mindre poser. Prisene varierer betydelig mellom kjedene, så det lønner seg å sjekke prisene før du handler inn til påsken.
16 dager siden
Freias påskeegg er vanskelig å finne i butikkene på grunn av stor etterspørsel og priskrig. Kiwi meldte om rekordbestilling, men er nå tomme. Coop opplyser at de ikke har mer på lager, og at det heller ikke produseres mer hos leverandørene. Romerikes Blad fant egg kun på Meny Skedsmo, mens DinSide fant dem hos Meny og Spar til en høyere pris enn i priskrigen. Freia har produsert over tre millioner egg, men er utsolgt fra lager. Prisene varierer mellom butikkene.
1 måned siden
Godterileverandører forbereder seg på storinnrykk før påske, men advarer om at enkelte favoritter kan bli utsolgt. Orkla melder om stor etterspørsel etter Bubs og andre populære godterier, og kan ikke garantere at alle vil finne sine favoritter i butikk. Rema 1000 påpeker at konkurransen kan føre til lokale forskjeller i utvalget, men forsikrer at de gjør sitt beste for å ha nok varer. Begge understreker at de jobber for å fylle butikkene med godteri før påskehøytiden.
1 måned siden
REMA 1000 har startet årets påskepriskrig ved å kutte prisene på over 40 påskevarer. Extra svarer umiddelbart med egne priskutt på populære varer som Kvikk Lunsj og grillpølser. Kiwi forsikrer at de vil ha de laveste prisene og følger nøye med på konkurrentene sine. Dagligvarekjedene konkurrerer om å tilby de beste tilbudene til kundene i forkant av påsken, og forventer at kundene setter pris på priskrigen.