En fjellklippe i Yichang, Kina, har blitt en viral sensasjon etter at en designer oppdaget at den ligner et hundehode. Designeren delte et bilde av fjellet på en kinesisk app, og det spredte seg raskt på sosiale medier.
Fjellet har fått millioner av visninger og har blitt en populær turistattraksjon.
Folk reiser nå til Yichang for å se 'valpefjellet' og ta bilder, og deler bilder av sine egne hunder for å sammenligne likheten.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
4 timer siden
En Instagram-influencer reflekterer over konsekvensene av å dele spesifikke naturbilder og steder. Jakten på perfekte bilder kan føre til overbelastning og skade på sårbar natur.
3 måneder siden
Anders Abrahamsen oppdaget et toalett på toppen av Bjørnåsen på Jeløya under en tur. Han fant det overraskende og komisk, da det var plassert ved et populært utsiktspunkt. Abrahamsen, som tidligere har jobbet i Naturvernforbundet, delte et bilde på Facebook for å øke bevisstheten og forhåpentligvis få det fjernet. Reaksjonene var delte, med noen som fant det morsomt og andre som var bekymret for forsøpling. Abrahamsen har også kontaktet DNT og håper noen vil ta ansvar for å fjerne toalettet fra toppen.
1 måned siden
En restaurantgjest i Maastricht vakte oppsikt på Facebook da han delte et bilde av en biffrett som lignet en bit av en parkeringsplass. Bildet gikk viralt og utløste humoristiske kommentarer. Retten er kjent som zoervleis, en tradisjonsrik spesialitet fra Limburg-regionen i Nederland og Belgia. Zoervleis er en søt gryterett laget av storfekjøtt marinert i eddik, og inneholder ingredienser som eplemos og pepperkake. Den serveres ofte med pommes frites.
2 måneder siden
Hundeeiere er bekymret etter funn av flere kjøttstykker nær en tursti i Gjelleråsmarka, Nittedal. Funnet har ført til spekulasjoner om forgiftet åte på Facebook. Viltnemnda i Nittedal kjenner ikke til hendelsen, men bekrefter at utlegging av åte krever tillatelse fra Mattilsynet. Lignende funn er rapportert tidligere.
4 måneder siden
Tre ulver ble observert i en slalåmbakke i Stelvio nasjonalpark i Italia, noe som skapte reaksjoner på sosiale medier. En video viser ulvene løpe mellom slalåmportene før de forsvant. Ulvemotstandere brukte hendelsen til å uttrykke sin misnøye, mens lokale myndigheter avfeier det som et normalt fenomen i alpine områder og mener det ikke er noen fare for skiløpere. Ulvene antas å være unge dyr fra en lokal flokk, og myndighetene undersøker DNA-spor. Diskusjonen om felling av ulv og bjørn i Italia har eskalert etter tidligere hendelser.
2 måneder siden
Bård Tufte Johansen skapte en viral sensasjon med en humoristisk video for å promotere sitt stand up-show i Laukvik, Lofoten. I videoen fleiper han om manglende publikum og modifiserer sine Tesla-biler med teip og tusj, og endrer merket til Volvo og Toyota. Videoen har raskt spredt seg og oppnådd over 1,7 millioner visninger. Ken Rune Berg, arrangøren, uttrykker overraskelse over den enorme responsen, men melder om økt billettsalg. Videoen har skapt stort engasjement, og mange har reagert sterkt på stuntet.
3 måneder siden
En australsk småbarnsfar ved navn Josh delte et bilde av en pølse servert på brødskive med tuttifrutti-strø, noe som utløste sterke reaksjoner i sosiale medier. Mange kommenterte at det var ekkelt og grusomt. Det viser seg at retten, kalt «fairy snag», er inspirert av animasjonsserien Bluey, der den er en del av handlingen. Til tross for den innledende kritikken, har «fairy snag» blitt en internasjonal trend, og mange Bluey-fans tester ut retten. Reaksjonene er blandet, med noen som uttrykker avsky, mens andre lar seg inspirere. Retten har fått mye oppmerksomhet på plattformer som TikTok, Instagram og Reddit, og viser hvordan spesielle matkombinasjoner kan engasjere og provosere.
3 måneder siden
Den norske influenseren David Mokel (21) er med i en video publisert av den britiske Youtube-gruppen Sidemen. Videoen, som viser Sidemen i India, har raskt blitt en trend på Youtube med millioner av visninger. Mokel, som er fan av Sidemen, ble invitert til India av artisten Alan Walker. Der ble han overrasket av Sidemen og filmet til videoen. Etter publisering har Mokel fått mange meldinger fra britiske fans. Mokel er også aktuell i NRK-programmet «Humoretaten», og måtte melde seg syk fra jobb for å reise til India.
2 måneder siden
Bård Tufte Johansen har skapt oppmerksomhet med en humoristisk video der han gjør narr av Tesla-hysteriet. I videoen teiper han over Tesla-logoen på sine biler og erstatter den med «Volvo» og «Toyota». Videoen har spredt seg raskt på sosiale medier og blitt sett over én million ganger. Johansen selv uttrykker overraskelse over den enorme responsen. Videoen er laget som en promo for hans kommende show i Laukvik i Lofoten. Reaksjonene har vært blandede, fra de som synes det er morsomt, til Tesla-eiere som reagerer negativt og mener han bidrar til polarisering.
3 måneder siden
Den kinesiske appen RedNote, også kjent som Xiaohongshu, har opplevd en kraftig økning i popularitet i USA og Norge, samtidig som TikTok står overfor et mulig forbud i USA. Appen, som beskrives som en kombinasjon av Instagram og Pinterest, har raskt klatret på nedlastingslistene. Teknologiekspert Hans-Petter Nygård-Hansen uttrykker bekymring over at brukere flytter seg fra en kinesisk app til en annen, og advarer mot potensielle sikkerhetsrisikoer og datainnsamling. Han påpeker at et TikTok-forbud kunne vært en anledning for unge til å redusere sin tid på sosiale medier, men at mange nå ser RedNote som en ny plattform for innholdsskaping og inntektsmuligheter.
3 måneder siden
Justin Bieber har delt lettkledde bilder fra sin ferie i Aspen på Instagram. Bildene, som viser Bieber i hvit bokser ved en elv, har skapt stor oppmerksomhet og diskusjon i kommentarfeltene. Noen brukere har kommentert spøkefullt eller kritisk om Biebers utseende, mens andre har uttrykt beundring. Bildene har gått viralt og er omtalt i flere medier. Bieber selv har ikke kommentert bildene eller reaksjonene de har skapt.
1 måned siden
Artikkelen tar for seg den kraftige økningen i vinterturismen i Lofoten, drevet av sosiale medier og økonomiske faktorer. Dette skaper et rekordår for næringslivet, men også utfordringer. Uerfarne turister i leiebiler fører til farlige situasjoner på veiene, og lokalbefolkningen opplever både fordeler og ulemper knyttet til økt press på ressurser og infrastruktur. Mens næringslivet omfavner veksten, reises det spørsmål om bærekraft og hvor mye turisme regionen egentlig tåler. Innovasjon Norge advarer mot overturisme, og artikkelen antyder at det er delte meninger om den massive tilstrømningen av turister.
3 måneder siden
Reiseinfluenser Helene Myhre, kjent som «helenemoo», har flyttet til Lofoten og er bevisst sitt ansvar for turisme. Hun har i flere år inspirert hundretusener til å besøke ulike steder i Norge, og har nå 1,1 millioner følgere på Instagram. Myhre er opptatt av å dele steder på en måte som respekterer både natur og lokalbefolkning. Hun opplever et stort ansvar og vurderer nøye om steder tåler et stort antall besøkende før hun deler dem. Reiselivssjefen i Lofoten ønsker dialog med Myhre for å sikre god informasjon til turister, spesielt om sikkerhet og forhold i regionen. Myhre ønsker å inspirere til friluftsliv, men også å fremme ansvarlig ferdsel i naturen.
1 måned siden
Frank Løke er aktuell med et nytt, hemmelig TV-konsept. Han deler bilder fra innspillingen på Instagram, der han sees sammen med Niklas Baarli, Cristian Brennhovd og AnneMa Yuvali. Løke kan ikke avsløre hvilket program det er, men beskriver opplevelsen som både morsom og ukomfortabel. Han lover underholdning med en sterk cast og antyder at seerne vil få se nye sider av deltakerne. Han understreker at han har fått tillatelse til å dele bilder, men ikke avsløre detaljer om programmet.
2 måneder siden
Kaféen Lille Betong i Oslo har opplevd en markant økning i popularitet etter at en video av deres skoleboller ble en viral sensasjon på TikTok. Dette har ført til lange, daglige køer og at bollene ofte er utsolgt på under en time. Eieren uttrykker et ønske om at «hypen» vil avta, slik at kaféen kan opprettholde sin avslappede atmosfære. En annen restaurant, Bob the Bagel, har også hatt lignende suksess gjennom sosiale medier. Forskning viser at influensere har stor påvirkningskraft, og at sosiale medier har endret restaurantbransjen, hvor autentisitet og evnen til å skape engasjement er nøkkelfaktorer for suksess.