
Nettavisen
«Helsesista» reagerer på høye feriepriser: Skaper skille
Tale Maria Krohn Engvik, kjent som «Helsesista», uttrykker bekymring over de høye prisene på sommerferieaktiviteter. Hun mener kostnadene skaper et tydelig skille i samfunnet og forsterker presset på familier, spesielt med påvirkning fra sosiale medier.
1 dag siden
3 min lesetid
Kort oppsummert
- «Helsesista» (Tale Maria Krohn Engvik) reagerer på de høye prisene for sommerferieaktiviteter og føler selv på presset om å ta med barna på dyre opplevelser.
Tale Maria Krohn Engvik, kjent som «Helsesista», deler sin bekymring over de høye kostnadene knyttet til sommerferie og fritidsaktiviteter i Norge. Hun forteller til Nettavisen at hun personlig føler presset om å ta med barna på dyre opplevelser som Tusenfryd eller Dyreparken, hvor en familie på fire kan måtte betale over 2700 kroner kun for inngang.
Engvik understreker at prisnivået skaper et tydelig skille i samfunnet mellom dem som har råd til slike ferier og dem som ikke har det. Hun peker også på sosiale mediers rolle i å forsterke dette presset, da barn stadig ser andres «luksusferier».
«Helsesista» oppfordrer til kreativitet og rimelige alternativer, og nevner at organisasjoner kan bidra. Dyreparken forsvarer sine priser med dynamisk prising og høy kundetilfredshet.
Tale Maria Krohn Engvik
Anniken Bjørnstad Schjøtt
Nettavisen
Dyreparken
Tusenfryd
Tivoli
Legoland
Oslo
Molde
Nord-Norge
København
Kristiansand