Nyhetssaker
Nettavisen logo

Nettavisen

«Helsesista» reagerer på høye feriepriser: Skaper skille

Tale Maria Krohn Engvik, kjent som «Helsesista», uttrykker bekymring over de høye prisene på sommerferieaktiviteter. Hun mener kostnadene skaper et tydelig skille i samfunnet og forsterker presset på familier, spesielt med påvirkning fra sosiale medier.

1 dag siden

3 min lesetid

Kort oppsummert

  • «Helsesista» (Tale Maria Krohn Engvik) reagerer på de høye prisene for sommerferieaktiviteter og føler selv på presset om å ta med barna på dyre opplevelser.

Tale Maria Krohn Engvik, kjent som «Helsesista», deler sin bekymring over de høye kostnadene knyttet til sommerferie og fritidsaktiviteter i Norge. Hun forteller til Nettavisen at hun personlig føler presset om å ta med barna på dyre opplevelser som Tusenfryd eller Dyreparken, hvor en familie på fire kan måtte betale over 2700 kroner kun for inngang.

Engvik understreker at prisnivået skaper et tydelig skille i samfunnet mellom dem som har råd til slike ferier og dem som ikke har det. Hun peker også på sosiale mediers rolle i å forsterke dette presset, da barn stadig ser andres «luksusferier».

«Helsesista» oppfordrer til kreativitet og rimelige alternativer, og nevner at organisasjoner kan bidra. Dyreparken forsvarer sine priser med dynamisk prising og høy kundetilfredshet.

Tale Maria Krohn Engvik

Anniken Bjørnstad Schjøtt

Nettavisen

Dyreparken

Tusenfryd

Tivoli

Legoland

Oslo

Molde

Nord-Norge

København

Kristiansand