American Airlines opplevde en landsomfattende stans i flytrafikken i USA tirsdag på grunn av en teknisk feil. Selskapet bekreftet hendelsen og jobbet med å løse problemet, samtidig som de ba passasjerene om tålmodighet.
Luftfartsmyndigheten FAA bekreftet også stansen. Ved 14-tiden norsk tid meldte Reuters at flytrafikken var i gang igjen, etter at selskapet hadde rettet opp feilen.
Hendelsen førte til forsinkelser for mange reisende.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
4 måneder siden
American Airlines har stanset alle sine flyvninger i USA på grunn av en teknisk feil. Flyselskapet, som er en av verdens største med 1575 fly, melder at de jobber med å rette feilen så raskt som mulig, men har ikke gitt en estimert tid for når flytrafikken vil være normal igjen. Stansen skjer på en av årets travleste reisedager, og vil føre til store forsinkelser og kanselleringer for reisende.
4 måneder siden
American Airlines opplevde tekniske problemer som førte til en midlertidig flystans på en av årets travleste reisedager, julaften. Det amerikanske luftfartstilsynet (FAA) bekreftet at flystansen ble opphevet rundt klokken 13:50, og en talsperson fra selskapet bekreftet at problemene var løst. Hendelsen skjedde midt i en periode med forventet rekordhøy reiseaktivitet i amerikansk luftfart, med anslagsvis 40 millioner passasjerer som skal reise med fly mellom 19. desember og 2. januar. Som følge av hendelsen falt aksjekursen til American Airlines med over 2 prosent i førhandelen på Wall Street.
4 måneder siden
Togtrafikken i hele Norge ble stanset onsdag morgen på grunn av en feil i kommunikasjonssystemet. Feilen ble rettet klokken 20:08, og togene begynte å kjøre igjen. Det er likevel forsinkelser og innstillinger. Go Ahead starter lokaltrafikken, men fjerntogene er innstilt for dagen. Togselskapene sliter med å skaffe alternativ transport, men reisende som må bruke taxi får refundert kostnadene. Vy og SJ Norge melder også om forsinkelser og innstillinger.
4 måneder siden
American Airlines har stanset alle sine flyvninger. Det er foreløpig ikke gitt noen detaljer om årsaken til den plutselige stansen. Saken er under utvikling, og det jobbes med å innhente mer informasjon. Oppdateringer vil bli gitt fortløpende.
4 måneder siden
Tekniske problemer ved Gran Canaria lufthavn skapte kaos for reisende lørdag. Minst tolv fly til Norge, åtte fra Norwegian og fire fra SAS, ble rammet av feil i datasystemene. Dette førte til forsinkelser, manuell innsjekking og utfordringer med bagasjehåndtering. Mange passasjerer opplevde lange køer og mistet bagasjen sin. Flyselskapene jobber nå med å ettersende bagasje og beklager situasjonen. Reisende måtte vente i timevis, og noen fikk boardingkortene sine skrevet for hånd. Flyplassen opplevde problemer med flere systemer som påvirket både innsjekking og bagasjehåndtering.
1 måned siden
En signalfeil førte til full stans i togtrafikken på Østlandet, noe som skapte frustrasjon og forsinkelser for mange passasjerer. Blant de rammede var en skiturist på vei til Finse, som opplevde mangelfull informasjon fra togselskapet. Han måtte vente lenge uten å få informasjon og vurderte derfor å endre sine opprinnelige turplaner. Feilen ble rettet klokken 09.19, men da var mange passasjerer allerede berørt av stansen.
4 måneder siden
En teknisk feil ved bagasjeanlegget på Arlanda flyplass i Stockholm skapte kaos og lange køer julaften. Reisende opplevde manglende informasjon og betydelige forsinkelser. All innsjekket bagasje måtte behandles manuelt ved spesialskrankene. Noen reisende meldte om køer på opptil 500 meter, mens andre opplevde å få god informasjon fra Swedavia. Til tross for problemene, var det noen som mente at flyplasspersonalet håndterte situasjonen bra. Flere flyavganger ble forsinket som følge av den tekniske feilen.
4 måneder siden
Mange nordmenn ble strandet på flyplassen i Las Palmas etter at flyplassen fikk problemer med internettilkoblingen. Reisende opplevde lange køer og mangel på informasjon. TUI-passasjerer ventet i åtte timer før de fikk tilbud om hotell. Flyet, operert av Norwegian, måtte til slutt dra uten alle passasjerene for å overholde besetningens hviletidsbestemmelser. TUI beklager situasjonen og jobber med å finne hjemreiser for de berørte, noen via København. Passasjerene vil få informasjon så snart løsninger er klare.
1 måned siden
Togtrafikken mellom Drammen og Asker er stoppet på grunn av en signalfeil. Bane Nor arbeider med å løse problemet, men forventer at det vil ta tid. Passasjerer må regne med forsinkelser og innstillinger, og togselskapene jobber med å sette opp alternativ transport. Reisende oppfordres til å følge med på sine reiser for oppdatert informasjon. Bane Nor beklager ulempene dette medfører for de reisende.
4 måneder siden
Bane Nor opplevde et omfattende togstopp 1. juledag på grunn av en feil i kommunikasjonssystemet. Feilen, som skyldtes en hardware-komponent, førte til at all togtrafikk i landet sto stille i tolv timer. Konsernsjef Thor Gjermund Eriksen beklager hendelsen, men understreker at sikkerheten til passasjerene var prioritert. Togselskapet SJ krever en ekstern evaluering av hendelsen, og flere togselskaper forbereder erstatningskrav. Bane Nor jobber med å kartlegge den nøyaktige årsaken til feilen, og avviser at sabotasje eller manglende kompetanse var årsaken. Pendlerforeningen reagerer sterkt på manglende informasjon og hjelp til passasjerer.