
Hopplandslaget bekrefter avtale med Adidas etter turbulent periode
Det norske hopplandslaget har inngått et nytt partnerskap med klesgiganten Adidas etter en krevende periode for sporten. Avtalen skal bidra til å styrke laget sportslig og gi økt synlighet, samtidig som den markerer en ny start for hoppsporten.
Kort oppsummert
- Hopplandslaget har bekreftet et nytt partnerskap med klesgiganten Adidas etter en turbulent periode.
Det norske hopplandslaget har bekreftet et nytt partnerskap med den globale klesgiganten Adidas, en avtale som kommer etter en utfordrende periode for sporten. Konsernsjef Bjørn Gulden i Adidas uttrykker glede over samarbeidet og understreker selskapets ønske om å støtte gjenreisingen av norsk hoppsport, spesielt med tanke på kommende OL i Milano-Cortina og skiflygings-VM i Oberstdorf.
Gulden fremhever også viktigheten av integritet og fair play i sporten. Sportssjef Jan-Erik Aalbu takker Adidas for tilliten og beskriver avtalen som «utrolig viktig» for både kort og lang sikt.
Han forventer at partnerskapet vil styrke laget sportslig, øke synligheten og løfte hele støtteapparatet. Hopplandslaget er for tiden på samling i Trondheim.
Bjørn Gulden
Jan-Erik Aalbu
Hopplandslaget
Adidas
Norges Skiforbund
Trondheim
Milano-Cortina
Oberstdorf
Norge