Flere bilister opplevde motorproblemer etter å ha fylt bensin på en Automat 1-stasjon i Hamar. En tankbil hadde ved en feil fylt 2000 liter diesel på bensintanken.
Automat 1 har tatt ansvar og dekker kostnadene for de berørte kundene. Stasjonen ble midlertidig stengt for å tømme og fylle tankene på nytt, men er nå åpen igjen.
Selskapet oppfordrer kunder som opplever problemer om å ta kontakt.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
3 måneder siden
Kunder ved Manglerud senter har opplevd å få uventede og høye parkeringsfakturaer, noen opp til 6000 kroner, for parkering de ikke har hatt. Feilen skyldes et strømbrudd som har påvirket kameraene i parkeringshuset, noe som har ført til at kunder har blitt registrert for å ha parkert i flere dager. Selv om parkeringsselskapet One Park beklager feilen og har lovet å rette opp i feilaktige belastninger, har hendelsen skapt irritasjon og mistillit blant kundene. Selskapet oppfordrer kunder som har blitt feilaktig belastet til å kontakte kundeservice for refusjon.
4 måneder siden
Vy krever at Bane Nor dekker alle kostnadene etter togstansen 1. juledag, som skyldtes tekniske problemer i Bane Nors kommunikasjonssystem. Togselskapene anslår at minst 60 000 passasjerer ble rammet, og Vy måtte leie inn over 100 busser i tillegg til å refundere drosje- og flybilletter. Bane Nor erkjenner feilen, men påpeker at erstatning ikke er en automatisk prosess. Det er også uenighet om det var nødvendig å stanse all togtrafikk, da SJ mener deler av trafikken kunne ha gått som normalt.
3 måneder siden
Mandag morgen oppsto det tekniske problemer som rammet flere store aktører i Norge. ID-porten, som er innloggingstjenesten for alle offentlige tjenester, er nede, noe som påvirker virksomheter som Skatteetaten og Nav. DNB har problemer med nettbanken, mobiloverføringer og betaling med mobilen, mens Vipps opplever problemer for enkelte brukere. Telenor melder også om feil som påvirker telefondekningen. Det er foreløpig ukjent hva som er årsaken til problemene, og om de har en sammenheng. Alle de berørte selskapene jobber med å løse problemene og beklager overfor sine kunder.
3 måneder siden
En bilist i Innlandet mottok et varsel om parkering i Rogaland, selv om bilen hans stod hjemme. Feilen skyldtes at EasyParks kamerasystem feiltolket bilskilt i snøvær. Selskapet innrømmer at slike feil kan skje, men understreker at kundene ikke blir belastet for parkeringer de ikke har utført. Kunder kan selv stoppe feilaktige parkeringer i appen eller kontakte kundeservice for hjelp. EasyPark anbefaler også å holde bilskiltene rene for å unngå feilavlesning.
4 måneder siden
FotoKnudsen har opplevd en feil der rundt 1000 kunder kan ha mottatt fotokalendere med bilder av andre. Selskapet har beklaget feilen og kontaktet de berørte kundene for å tilby kompensasjon og retur av feilleveransene. Datatilsynet har mottatt flere henvendelser om saken, inkludert en avviksmelding fra Storio Group, som leverer bilder for FotoKnudsen. De vil nå undersøke hendelsen for å kartlegge årsak, omfang og hvilke opplysninger som er berørt. En kunde forteller at hun mottok en kalender med feil bilder, til tross for at forsiden var korrekt.
1 måned siden
Flere Nissan Leaf-eiere har opplevd plutselig og dramatisk batterisvikt under kjøring, noe som kan føre til farlige situasjoner. NAF mener dette er et kjent og trafikkfarlig problem, spesielt ved kjøring i høy hastighet eller i motbakke. Nissan er klar over problemene, men hevder at den utvidede batterigarantien ikke dekker slike plutselige batterifall, noe NAF bestrider. Bileiere som opplever dette, risikerer høye kostnader for batteribytte, anslått til mellom 200.000 og 250.000 kroner.
2 måneder siden
Nordnet stengte tirsdag ned sin nettside etter at kunder meldte om feil som ga tilgang til andre kunders kontoer og personlige opplysninger. Selskapet bekrefter at det var mulig å handle fra andres kontoer, men at en uautorisert transaksjon ble kansellert umiddelbart. Nordnet undersøker nå omfanget av sikkerhetsbruddet og forsikrer at ingen kunder skal lide økonomisk tap som følge av hendelsen. Over 460.000 kunder er berørt.
23 dager siden
Bilfergen til Søndre Sandøy på Hvaler har vært ute av drift i fire dager, noe som har ført til lange bilkøer og frustrasjon blant fastboende. Flere sliter med å komme seg til lege og sykehus, og frykter mangel på beredskap, spesielt med tanke på brannsikkerhet. Ordføreren i Hvaler er misfornøyd og har vært i kontakt med fergeselskapet Norled. Østfold Kollektivtrafikk (ØKT) varsler et møte med Norled for å diskutere tiltak for å unngå lignende situasjoner. Norled beklager hendelsen og opplyser at spesialister jobber med å reparere fergen, med mål om å få den i drift igjen snarest.
3 måneder siden
Flere banker og offentlige tjenester, som Nav og Helsenorge, opplevde nedetid mandag morgen. Tietoevry, som er leverandør for flere banker og ID-porten, bekreftet en teknisk feil i sin infrastruktur som forårsaket problemene. Dette påvirket betalingstjenester som Vipps og nettbank, men kortbetaling fungerte som reserveløsning. Digitaliseringsdirektoratet bekreftet at alle deres løsninger var oppe igjen etter klokken 09.15. Telenor registrerte også en feilsituasjon på sitt bedriftsnett, men BankID fungerte som normalt. Feilen ble rettet, og leverandørene beklaget ulempene for kundene.
3 måneder siden
BankID opplevde omfattende problemer torsdag morgen og formiddag, noe som førte til at tjenesten var utilgjengelig for mange brukere. Kommunikasjonsrådgiver Olav Kjær i Stø (tidligere BankID/BankAxept) opplyste at feilen ble lokalisert og rettet rundt klokken 11.30, og at tjenesten nå fungerer som normalt igjen. Kodebrikkefunksjonen var tilgjengelig gjennom hele perioden, selv om en feil på nettsiden feilaktig viste den som utilgjengelig. Stø beklager ulempene dette medførte for brukerne.
2 måneder siden
En feil hos nettmegleren Nordnet berørte 350 norske kunder, som enten kunne se feil kontoinformasjon eller hadde sin egen konto synlig for andre. Handelsplattformen ble stengt i fire timer som et sikkerhetstiltak etter at kunder meldte om problemer. Ifølge Nordnet har ingen kunder opplevd uautoriserte handler. Selskapet beklager hendelsen og forsikrer at feilen er rettet og at en sikkerhetsmekanisme er installert. Svenske Finansinspektionen har uttalt at de ser alvorlig på saken og vil følge den opp.
4 måneder siden
Togtrafikken i hele Norge ble stanset onsdag morgen på grunn av en feil i kommunikasjonssystemet. Feilen ble rettet klokken 20:08, og togene begynte å kjøre igjen. Det er likevel forsinkelser og innstillinger. Go Ahead starter lokaltrafikken, men fjerntogene er innstilt for dagen. Togselskapene sliter med å skaffe alternativ transport, men reisende som må bruke taxi får refundert kostnadene. Vy og SJ Norge melder også om forsinkelser og innstillinger.
4 måneder siden
Togtrafikken i hele Norge ble lammet 1. juledag på grunn av en kommunikasjonsfeil. Feilen førte til at alle tog sto stille, og først sent onsdag kveld begynte togene å gå igjen på enkelte strekninger. Bane Nor melder at togene skal gå som normalt igjen 2. juledag, og at det ikke vil være følgeproblemer med forsinkelser. Samferdselsministeren ser alvorlig på situasjonen, mens Høyres samferdselspolitiske talsperson mener hendelsen er et symptom på et større problem. Flere togselskaper varsler erstatningskrav mot Bane Nor. Togselskapene hadde også problemer med å skaffe nok busser, noe som førte til at mange passasjerer måtte ordne alternativ transport selv.
2 måneder siden
Flere banker i Norge opplevde i dag problemer med betalinger, noe som resulterte i at mange kunder ikke mottok lønnen sin som forventet. Feilen lå i et eksternt system hos Bits AS, som er ansvarlig for bankoverføringer. Blant de berørte bankene var DNB, Sparebank 1, Danske Bank, Handelsbanken og Sparebanken Vest. Bits AS har nå rettet feilen. Finanstilsynet er i dialog med de involverte aktørene for å få en fullstendig oversikt over situasjonen. Norges Bank rapporterer at deres systemer fungerer som normalt, og at problemene ligger utenfor deres ansvarsområde.
3 måneder siden
Flere banker og offentlige tjenester, som Nav og Helsenorge, opplevde nedetid mandag morgen. Problemene startet rundt klokken 07.00 og ble løst ved 09.15-tiden. Tietoevry, som er leverandør for flere av de berørte tjenestene, bekreftet at feilen var rettet. Vipps og flere banker hadde problemer med betalinger, men kortbetaling fungerte som reserveløsning. Telenor hadde også problemer med Mobilt Bredbånd-appen og kundeservice, men mobilnettet fungerte som normalt. Digitaliseringsdirektoratet bekreftet at alle deres løsninger var oppe igjen.