Britisk tilsyn slår ned på villedende reklame for rumpeforstørrelse
3 måneder siden siste oppdatering
2 min lesetid
Kort oppsummert
- Britiske forbrukermyndigheter har slått ned på villedende reklame for «Brazilian butt lifts» (BBL).
Sammendrag
Britiske forbrukermyndigheter har gitt seks klinikker påbud om å endre eller trekke tilbake reklamer for «Brazilian butt lifts» (BBL). Reklamene, som ble vist på Facebook og Instagram, har feilinformert om risikoen ved operasjonen og utnyttet kvinners usikkerhet rundt egen kropp.
ASA (Advertising Standards Authority) reagerte også på at klinikkene underspilte risikoen for infeksjon og at tilbudene var tidsbegrensede. BBL-inngrep er omdiskuterte etter flere dødsfall, og det har vært debatt om inngrepet i det hele tatt burde være lovlig.
Noen klinikker er uenige i at de har brutt reglene, mens andre vil fjerne referanser til tidsspesifikke tilbud.