
Husmorhæren: Kritikk av profitt, ideologi og algoritmer
1 artikkel
6 dager siden siste oppdatering
Laster oppsummering...
Laster hovedpunkter...
1 artikkel
6 dager siden siste oppdatering
Laster oppsummering...
Laster hovedpunkter...
Linn Therese Solheims nettbedrift «Husmorhæren» kritiseres for å blande profitt med ideologi. Artikkelen hevder forretningsmodellen utnytter sosiale mediers algoritmer for å skape engasjement og tjene penger på kvinners følelser.
«Husmorhæren» er en nettbedrift som koster 777 kr/måned for et kvinnefellesskap med foredrag og sirkeltreff.
Artikkelen kritiserer Solheims forretningsmodell for å blande profitt med ideologi, og knytter den til ytre høyre.
Sosiale mediers algoritmer prioriterer innhold som skaper uenighet, redsel og sinne, noe som utnyttes av influensere som Solheim.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!