Aschehoug sendte falske spørsmål til aviser: Angrep på troverdighet
6 artikler i saken
16 dager siden siste oppdatering
Laster oppsummering...
Laster hovedpunkter...
6 artikler i saken
16 dager siden siste oppdatering
Laster oppsummering...
Laster hovedpunkter...
Aschehoug forlag og Morgenstern sendte fiktive leserbrev fra en roman til samlivsspalter i VG og Aftenposten. Dette førte til at avisene avpubliserte innleggene og kritiserte forlaget for å undergrave tilliten til journalistikken.
Aschehoug forlag og PR-byrået Morgenstern sendte fiktive spørsmål fra en roman til samlivsspalter i VG og Aftenposten.
Avisene avpubliserte de aktuelle spaltene, og redaktører kritiserte forlaget for å undergrave tilliten til mediene.
Forlagssjef Mads Nygaard beklaget stuntet, mens Nora Campbell forsvarte det som et kreativt litteraturformidlingsprosjekt.

Forlaget Aschehoug sendte falske spørsmål til Aftenposten og VG for å markedsføre en forfatter, noe som har skapt sterke reaksjoner. Hendelsen anses som et angrep på pressens troverdighet og et mulig brudd på markedsføringsloven, og har ført til avpublisering av berørte saker.
Aschehoug-sjef Mads Nygaard beklager forlagets markedsstunt der de sendte inn falske leserbrev til samlivsspalter i VG og Aftenposten. Stuntet, som brukte fiktive karakterer fra en roman, førte til at avisene avpubliserte spaltene og kritiserte forlaget for å undergrave tilliten til journalistikken.

Aschehoug forlag sendte falske leserinnlegg, basert på en roman, til Aftenposten og VGs samlivsspalter. Stuntet, som lurte samlivsterapeut Frode Thuen, førte til sterke negative reaksjoner og debatt om tillit i journalistikken.

Aftenposten og VG har avpublisert samlivsspalter etter at forlaget Aschehoug sendte inn falske spørsmål som del av et markedsføringsstunt. Dette har ført til krass kritikk mot forlaget for å ha utnyttet medienes tillit og skadet det offentlige ordskiftet.

Forlaget Aschehoug og PR-byrået Morgenstern AS sendte fiktive spørsmål til psykologspalter i Aftenposten og VG som del av bokmarkedsføring. Avisene avpubliserte innleggene og kritiserer handlingen for å undergrave tilliten til mediene.
VG har avpublisert en samlivsspalte fra 3. september etter at forlaget Aschehoug sendte inn et fiktivt spørsmål for å markedsføre en roman. Ansvarlig redaktør Gard Steiro kritiserer forlagets dømmekraft, mens Aschehoug beklager reaksjonene og kaller det et kreativt litteraturformidlingsprosjekt.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!