DNT bruker PR-byrå for å påvirke villreinpolitikk
1 artikkel
18 dager siden siste oppdatering
Laster oppsummering...
Laster hovedpunkter...
1 artikkel
18 dager siden siste oppdatering
Laster oppsummering...
Laster hovedpunkter...
Den Norske Turistforening (DNT), en stor aktør i norsk friluftsliv, kritiseres for å bruke et PR-byrå til å påvirke villreinpolitikken. Dette reiser spørsmål om organisasjonens troverdighet og dens rolle i sårbare fjellområder.
DNT betalte PR-byrået Geelmuyden Kiese 75.000 kroner for å kartlegge og rangere politikere og fagpersoner i villreinsaken.
Kritikere hevder DNTs påvirkningsarbeid er prinsipielt problematisk og kan svekke demokratiet, spesielt med offentlig støtte.
DNTs foreslåtte tiltak for villreinen i områder som Rondane og Hardangervidda anses som for små, mens ferdselen i fjellet øker.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!