Ødelagt bagasje: Dine rettigheter og erstatning på reise
1 artikkel
12 timer siden siste oppdatering
Laster oppsummering...
Laster hovedpunkter...
1 artikkel
12 timer siden siste oppdatering
Laster oppsummering...
Laster hovedpunkter...
Eksperter forklarer hva du må gjøre hvis bagasjen blir ødelagt på reise, og hvem som har ansvaret. Flyselskapet er primært ansvarlig for ytre skader, mens reiseforsikringen dekker innhold, men tidsfrister må overholdes.
Flyselskapet er ansvarlig for ytre skade på innsjekket bagasje, med unntak av dårlig pakking, og skaden må meldes innen sju dager.
Reiseforsikringen dekker ødelagt innhold, men flyselskapet skal dekke maksbeløp først, deretter forsikringsselskapet for merkostnader.
Ved forsinket bagasje på utreise dekker reiseforsikringen nødvendige innkjøp opptil 5000 kroner, avhengig av forsinkelsens lengde.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!