Ruter vurderer dyrere kollektivbilletter i rushtiden i Oslo
3 artikler i saken
9 dager siden siste oppdatering
Laster oppsummering...
Laster hovedpunkter...
3 artikler i saken
9 dager siden siste oppdatering
Laster oppsummering...
Laster hovedpunkter...
Ruter vurderer å innføre rushtidsprising for kollektivtransport i Oslo-området for å redusere trengsel og nå nullvekstmålet for biltrafikk. Ordningen, som vil gjøre rushtiden dyrere, møter kritikk for å være usosial, selv om nesten halvparten er positive til lavere priser utenom rushet.
Ruter vurderer rushtidsprising for kollektivtransport i Oslo for å redusere trengsel og nå nullvekstmålet for biltrafikk.
Ordningen innebærer dyrere billetter i rushtiden og billigere utenom, med nesten 50 prosent positive til lavere priser.
Forslaget møter kritikk for å være usosialt, men en av fire er villig til å endre reisemønster for prisreduksjon.

Ruter vurderer å innføre dyrere kollektivbilletter i rushtiden i Oslo-området for å redusere trengsel og bedre utnytte kapasiteten. Forslaget møter sterk kritikk fra Rødt Oslo, som mener det er usosialt og kan motvirke nullvekstmålet for utslipp.
Ruter vurderer å innføre rushtidsprising for kollektivtransport i Oslo-området. Målet er å redusere trengsel på buss, trikk og T-bane, samt potensielt senke driftskostnader. Ordningen vil gjøre det dyrere å reise i rushtiden og billigere utenom.

Ruter vurderer å innføre rushtidsprising på kollektivtransport i Oslo-området for å redusere trengsel og nå nullvekstmålet. Et notat fra selskapet viser at nesten halvparten av de spurte er positive til lavere priser utenfor rushtiden. Dette kan endre reisemønstre og bidra til mindre belastning i rushet.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!