
Dagligvarekjeder kritiseres for profitt og priskrig av Krogh
1 artikkel
13 dager siden siste oppdatering
Laster oppsummering...
Laster hovedpunkter...

1 artikkel
13 dager siden siste oppdatering
Laster oppsummering...
Laster hovedpunkter...
Influenser Øyunn Krogh kritiserer norske dagligvarekjeder for økte priser og profitt under dyrtiden. Hun reagerer på priskrig som markedsføring, økte posepriser og krympflasjon. Bransjen avviser kritikken og viser til økte kostnader og konkurranse.
Influenser Øyunn Krogh kritiserer dagligvarekjedene for å øke priser og overskudd under dyrtiden, med Norgesgruppen og Reitan som eksempler.
Krogh mener julepriskrigen er et markedsføringstriks, og at økte posepriser og krympflasjon lurer forbrukerne.
Bransjedirektør Bendik Solum Whist avviser kritikken, peker på økte kostnader, internasjonal prisvekst og Konkurransetilsynets funn.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!