Orkla presenterte sine kvartalstall for andre kvartal, som viste et resultat før skatt på 2,1 milliarder kroner. Dette representerer en nedgang på 12,6 prosent sammenlignet med samme periode i fjor, men var bedre enn analytikernes prognoser. Selskapet oppnådde en omsetningsvekst på 4,7 prosent, med driftsinntekter på 17,7 milliarder kroner.
Konsernsjef Nils K. Selte forklarte resultatfallet hovedsakelig med salget av Lilleborg i fjor, og fremhevet at porteføljen utvikler seg i tråd med langsiktige mål, med spesielt god utvikling i Orkla Food Ingredients og Orkla India. Orkla er i en strategisk endring mot å bli et investeringsselskap og planlegger en børsnotering av deler av sin indiske virksomhet.
Til tross for de positive resultatene, falt Orkla-aksjen 2,9 prosent på en negativ Oslo Børs. Selskapet har også solgt sin vannkraftportefølje og undertøysprodusenten Pierre Robert Group tidligere i år.