Posten Bring har advart om en ny bølge av SMS-svindel der svindlere utgir seg for å være fra Posten. Disse meldingene hevder at en pakke ikke kunne leveres på grunn av manglende adresseinformasjon, og mottakerne blir bedt om å oppdatere adressen via en lenke i SMS-en.
Posten understreker at de aldri vil be om personlig informasjon, som kortnummer eller adresse, via SMS eller e-post. De oppfordrer kunder til å være skeptiske og ikke klikke på lenker eller oppgi sensitiv informasjon.
Ved usikkerhet anbefales det å sjekke statusen på pakken via Posten-appen eller kontakte kundeservice direkte. Økningen i henvendelser til kundeservice understreker viktigheten av å være oppmerksom på denne typen svindel.
27 dager siden
Posten Bring advarer kunder mot en ny svindel-SMS der avsendere utgir seg for å være fra Posten. SMS-en forteller mottakeren at en pakke ikke kunne leveres og ber om at adresseinformasjonen oppdateres. Posten understreker at de aldri vil be om personlig informasjon eller kortnummer via SMS eller e-post, og oppfordrer folk til å være skeptiske og ikke svare på slike henvendelser. Selskapet beskriver svindlerne som kyniske kriminelle som forsøker å utnytte folks tillit i en travel hverdag.
27 dager siden
Posten Bring advarer kunder mot falske SMS-er som utgir seg for å være fra dem. Disse meldingene hevder at en pakke ikke kunne leveres og oppfordrer mottakeren til å oppdatere sin adresseinformasjon via en lenke. Posten understreker at de aldri vil be om kortnummer eller annen personlig informasjon på denne måten, og råder folk til å sjekke Posten-appen eller kontakte kundeservice dersom de er usikre. Det har vært en markant økning i henvendelser til kundeservice angående disse svindelforsøkene.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!