
Nordea lekker personopplysninger: 9000 kunder rammet
3 artikler i saken
9 dager siden siste oppdatering
Laster oppsummering...
Laster hovedpunkter...

3 artikler i saken
9 dager siden siste oppdatering
Laster oppsummering...
Laster hovedpunkter...
Nordea sendte ved en feil ut en e-post med et vedlegg som inneholdt navn, fødselsnummer og telefonnummer for 8.668 premiumkunder i Innlandet. Informasjonen ble delt med 1.400 andre kunder, og banken beklager den alvorlige glippen, samtidig som tilsynsmyndighetene er varslet.
Nordea sendte ved en feil ut personopplysninger om 8.668 premiumkunder i Innlandet.
Navn, fullt fødselsnummer og telefonnummer ble delt med 1.400 andre kunder.
Banken beklager den "alvorlige glippen" og har varslet Finanstilsynet og Datatilsynet.

Nordea sendte en e-post til 1400 kunder med en liste som inneholdt personopplysninger om nesten 9000 kunder. Datatilsynet advarer om at slike feil i verste fall kan føre til ID-tyveri, og banken beklager og melder avviket til tilsynsmyndighetene.
Nordea sendte ut en e-post til 1.400 premiumkunder i Innlandet med et vedlegg som inneholdt personopplysninger om 8.668 andre kunder. Dokumentet inkluderte navn, fullt fødselsnummer og telefonnummer. Banken beklager den "alvorlige glippen" og vil informere tilsynsmyndighetene.
Nordea delte ved en feil personnumre og navn til 8600 kunder med 1400 andre kunder i Innlandet. Banken beklager den alvorlige glippen og er i kontakt med de berørte, samtidig som de informerer Finanstilsynet og Datatilsynet.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!