Bane Nor mislyktes i å nå sine punktlighetsmål for 2024, med en nedgang i alle kategorier sammenlignet med året før. Dette inkluderer persontog, rushtidstrafikk i Oslo, flytog og godstog.
En omfattende togstans første juledag påvirket rundt 60. 000 reisende.
Som følge av dette krever flere fagforeninger og togselskaper en ekstern gransking av hendelsen, og mener at en intern evaluering ikke er tilstrekkelig. De tillitsvalgte understreker behovet for tiltak for å forhindre lignende hendelser i fremtiden.
3 måneder siden
Bane Nor oppnådde ikke sine egne mål for punktlighet i 2024, med dårligere resultater enn i 2023 for alle kategorier, inkludert persontog, rushtidstrafikk i Oslo, flytog og godstog. En omfattende togstans første juledag rammet rundt 60.000 reisende og har ført til krav om en ekstern gransking. Flere fagforeninger og togselskaper støtter kravet om en uavhengig undersøkelse, og mener at en intern evaluering ikke er tilstrekkelig. De tillitsvalgte understreker behovet for tiltak for å unngå lignende hendelser i fremtiden.
3 måneder siden
Bane NOR oppnådde ikke sine punktlighetsmål i 2024, med dårligere resultater enn året før i alle kategorier, inkludert persontog, rushtidstrafikk i Oslo, flytog og godstog. En omfattende togstans første juledag rammet rundt 60.000 reisende. Tog-tillitsvalgte, inkludert Norsk Lokomotivførerforbund, krever en ekstern gransking av hendelsen, og mener en intern evaluering ikke er tilstrekkelig. Flere fagforeninger støtter kravet om en uavhengig granskning, og understreker behovet for tiltak for å unngå lignende hendelser i fremtiden.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!