
Taliban bruker influensere i PR-offensiv for Afghanistan
1 artikkel
6 dager siden siste oppdatering
Laster oppsummering...
Laster hovedpunkter...

1 artikkel
6 dager siden siste oppdatering
Laster oppsummering...
Laster hovedpunkter...
Taliban har startet en PR-offensiv for å rebrande Afghanistan som et attraktivt reisemål, ved hjelp av influensere på sosiale medier. Dette skjer til tross for at landet regnes som verdens verste for kvinners rettigheter og er preget av en humanitær krise. Eksperter og menneskerettighetsorganisasjoner kritiserer kampanjen som propaganda.
Taliban bruker influensere og egne mediekanaler for å fremstille Afghanistan som et attraktivt og trygt reisemål.
Afghanistan rangeres som verdens verste land for kvinner, med systematisk innskrenkning av rettigheter og «kjønnsapartheid».
Markedsføringseksperter og menneskerettighetsorganisasjoner avviser kampanjen som propaganda og oppfordrer til kritisk vurdering.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!