
Prisjakt advarer: «Luretilbud» før Black Week
1 artikkel
18 dager siden siste oppdatering
Laster oppsummering...
Laster hovedpunkter...

1 artikkel
18 dager siden siste oppdatering
Laster oppsummering...
Laster hovedpunkter...
Prissammenligningstjenesten Prisjakt advarer om at nettbutikker hever priser i forkant av Black Week for å skape kunstige «luretilbud». Dette mønsteret, som også ble observert i fjor, kan føre til at forbrukere blir villedet om reelle rabatter. Nye EU-regler krever laveste pris siste 30 dager, men butikkene omgår dette ved tidlig prisøkning.
Prisjakt observerer at nettbutikker hever priser i oktober for å senke dem igjen under Black Week.
Forrige år var én av seks tilbud under Black Week mistenkt for å være «luretilbud» med kunstig høye førpriser.
Nye EU-regler krever at butikker viser laveste pris de siste 30 dagene, men dette omgås ved tidlige prisøkninger.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!