Nyhetssaker
VG nyheter: Tine opplever cottage cheese-boom takket være TikTok-trender
Sak

Tine opplever cottage cheese-boom takket være TikTok-trender

5 måneder siden siste oppdatering

2 artikler i saken

VG logoNettavisen logo

Kort oppsummert

  • Tine opplever økt salg av cottage cheese, drevet av TikTok-trender.

Sammendrag

Tine har sett en markant økning i salget av cottage cheese, med en vekst på 40 prosent i fjor. Selskapet forklarer denne økningen med populære treningstrender som spres via sosiale medier, spesielt TikTok.

Cottage cheese var også populært i Norge på 1980-tallet. I tillegg til cottage cheese, har salget av yoghurt naturell og søtmelk med smak økt.

Fete meierivarer som smør, fløte og ost har også opplevd en betydelig salgsvekst. Tallene er basert på det totale salget av meieriprodukter, ikke bare Tine.

Artikler i saken

Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!