Sak
Priskrig på juleøl vekker bekymring for økt alkoholforbruk
7 måneder siden siste oppdatering
5 artikler i saken
Kort oppsummert
- Lavpriskjeder som Rema 1000, Coop Extra og Kiwi har startet priskrig på juleøl, med priser ned mot 20 kroner.
Sammendrag
En priskrig på juleøl har oppstått mellom flere dagligvarekjeder, med priser som har falt ned mot 20 kroner. Dette har skapt bekymring hos helsemyndigheter og organisasjoner som jobber med alkoholproblematikk, da de frykter at lavere priser vil føre til økt alkoholforbruk, spesielt i familier med barn som er utsatt.
Dagligvarekjedene forsvarer seg med at dette er en del av konkurransen, og at de også har redusert prisene på alkoholfrie alternativer.
Helsedirektoratet har uttalt at de heller ser at prisene på sunne produkter reduseres.
Artikler i saken

Artikkel
Debatt om juleølpriskrig og barns velferd
7 måneder siden
Artikkel
Helsedirektoratet kritiserer lave priser på juleøl
7 måneder siden

Artikkel
Debatt om priskrig på juleøl i dagligvarebransjen
7 måneder siden

Artikkel
Priskrig på juleøl vekker reaksjoner
7 måneder siden
Artikkel
Priskrig på juleøl skaper bekymring
7 måneder siden
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!