Nyhetssaker
VG nyheter: Priskrig på juleøl vekker bekymring for økt alkoholforbruk
Sak

Priskrig på juleøl vekker bekymring for økt alkoholforbruk

7 måneder siden siste oppdatering

5 artikler i saken

VG logoNRK logoNettavisen logoDagbladet logoTV2 logo

Kort oppsummert

  • Lavpriskjeder som Rema 1000, Coop Extra og Kiwi har startet priskrig på juleøl, med priser ned mot 20 kroner.

Sammendrag

En priskrig på juleøl har oppstått mellom flere dagligvarekjeder, med priser som har falt ned mot 20 kroner. Dette har skapt bekymring hos helsemyndigheter og organisasjoner som jobber med alkoholproblematikk, da de frykter at lavere priser vil føre til økt alkoholforbruk, spesielt i familier med barn som er utsatt.

Dagligvarekjedene forsvarer seg med at dette er en del av konkurransen, og at de også har redusert prisene på alkoholfrie alternativer.

Helsedirektoratet har uttalt at de heller ser at prisene på sunne produkter reduseres.

Artikler i saken

Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!