Nyhetssaker
TV2 nyheter: Feilprising av sjokolade skaper reaksjoner før påske
Sak

Feilprising av sjokolade skaper reaksjoner før påske

5 måneder siden siste oppdatering

3 artikler i saken

TV2 logoDagbladet logoNettavisen logo

Kort oppsummert

  • Flere dagligvarekjeder, inkludert Extra og Rema 1000, har hatt feilprising av sjokolade før påske.

Sammendrag

Flere dagligvarekjeder har fått kritikk for feilprising av sjokoladevarer i forkant av påsken. Coop beklaget feilprising av Freia påskeegg, og forklarte at økte råvarepriser på kakao er årsaken til generelt høyere sjokoladepriser.

Rema 1000 ble kritisert for at en 6-pakning Kvikk Lunsj var dyrere enn å kjøpe seks enkeltstående sjokolader, noe som førte til reaksjoner fra kunder. Rema 1000 forklarte at dette skyldtes en automatisk justering for å matche konkurrentenes kampanjepriser på enkeltsjokolader, og justerte prisen.

Extra hadde en lignende situasjon med Kvikk Lunsj, og rettet også opp prisen.

Artikler i saken

Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!