
Nextgentel vil fjerne priskampanjer: Anklages for prissamarbeid
1 artikkel
1 måned siden siste oppdatering
Laster oppsummering...
Laster hovedpunkter...

1 artikkel
1 måned siden siste oppdatering
Laster oppsummering...
Laster hovedpunkter...
Nextgentels direktør foreslo på et bransjeseminar å fjerne priskampanjer, noe som tolkes som en oppfordring til prissamarbeid. Dette skjer mens norske bredbåndspriser er markant høyere enn i nabolandene, og myndighetene ønsker økt konkurranse. Forbrukerrådet og konkurrenter reagerer kraftig, mens Nextgentel-sjefen avviser anklagene.
Nextgentels direktør foreslo på et bransjeseminar å fjerne «kampanjer med negativ margin», noe som tolkes som en oppfordring til prissamarbeid.
Norske bredbåndspriser er betydelig høyere enn i Sverige og Danmark, med 460 kroner mot 315 kroner i omsetning per kunde.
Forbrukerrådet, Telenor og Bahnhof reagerer kraftig på forslaget, mens Nextgentel-sjefen avviser anklagene og peker på behov for lavere innkjøpspriser fra Telenor.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!