
Brilleland stanser KI-kampanje: Bruker igjen ekte modeller
1 artikkel
3 dager siden siste oppdatering
Laster oppsummering...
Laster hovedpunkter...
1 artikkel
3 dager siden siste oppdatering
Laster oppsummering...
Laster hovedpunkter...
Optikerkjeden Brilleland har avsluttet en større kampanje etter debatt om bruk av kunstig intelligens-genererte modeller. Markedsføringssjef Hanne Askehagen Kroken bekrefter bruken og sier selskapet nå vil gå tilbake til å bruke ekte mennesker i fremtidige kampanjer.
Brilleland bekrefter å ha brukt kunstig intelligens-genererte modeller i en nylig avsluttet kampanje for briller og kontaktlinser.
Kampanjen ble avsluttet etter tilbakemeldinger og debatt på sosiale medier, og selskapet vil heretter bruke ekte mennesker.
Eksperter peker på etiske utfordringer med umerket KI-reklame og risiko for skade på merkevaren.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!