Saken omhandler parkeringsselskapers fakturagebyrer og Forbrukerrådets kritikk av denne praksisen. Robert Nyhus reagerte på et gebyr på 59 kroner fra Onepark for 20 minutters parkering, noe Forbrukerrådet støttet ham i.
Forbrukerrådet mener flere parkeringsselskaper utnytter forbrukere gjennom urettmessig høye fakturagebyrer, og har tatt rettslige skritt mot finansselskapet Riverty. Riverty stoppet videre inndriving av gebyret for Nyhus.
Aimo Park har valgt å pause sitt fakturagebyr etter kritikken og et varsel om milliongebyrer fra Forbrukertilsynet, mens Onepark fortsetter å kreve gebyret og er i dialog med Forbrukartilsynet. Forbrukerrådet oppfordrer forbrukere til å betale for parkeringen, men bestride urimelige gebyrer.
1 måned siden
Robert Nyhus reagerer på en parkeringsfaktura fra Onepark, der et gebyr på 59 kroner utgjorde størstedelen av kostnaden for 20 minutters parkering. Han kalte det «grådighet». Forbrukerrådet støtter Nyhus og påpeker at gebyrer ikke skal overstige de faktiske kostnadene ved fakturering. Riverty, som krever inn betalingen, stoppet videre inndriving av gebyret for Nyhus, men understreker at lovligheten av slike gebyrer ikke er endelig avgjort. Onepark fastholder at 'Pay Later' ikke er et gebyr, men et produkt, og at de er i dialog med Forbrukartilsynet om saken.
1 måned siden
Aimo Park har valgt å pause sitt fakturagebyr for Flex-produktet etter sterk kritikk fra Forbrukerrådet og et varsel om milliongebyrer fra Forbrukertilsynet. Forbrukerrådet mener flere parkeringsselskaper utnytter forbrukere gjennom urettmessig høye fakturagebyrer og har tatt rettslige skritt mot finansselskapet Riverty. Mens Aimo Park venter på en rettslig avklaring, fortsetter Onepark å kreve det omstridte gebyret. Forbrukerrådet oppfordrer forbrukere til å betale for parkeringen, men bestride urimelige gebyrer.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!