Vipps fyller 10 år: Forventer overskudd, møter utfordringer
Den norske betalingsløsningen Vipps feirer sitt tiårsjubileum og har etablert seg som en integrert del av nordmenns hverdag. Til tross for forventninger om selskapets første overskudd i 2025, står Vipps overfor utfordringer fra både en svensk problemstilling og amerikanske konkurrenter.
Kort oppsummert
- Vipps fyller 10 år og har blitt en mye brukt betalingsløsning i Norge.
Den populære norske betalingsappen Vipps markerer sitt tiårsjubileum denne fredagen. Siden lanseringen har Vipps blitt et allemannseie og er nå så integrert i språket at navnet brukes som et verb.
Selskapet ser lyst på fremtiden og forventer å levere sitt første overskudd i 2025. Samtidig står Vipps overfor betydelige utfordringer.
De må håndtere en kompleks «svensk floke», som antyder en utfordring i det svenske markedet eller med svenske aktører, samt økende konkurranse fra amerikanske rivaler. Artikkelen, som er en introduksjon til en podkast, peker på spørsmålet om fremtidens betalingsløsninger og diskuterer disse temaene med Vipps-sjef Rune Garborg.
Rune Garborg
Vipps
E24-podden
Norge
Sverige
USA