Joachim Triers «Affeksjonsverdi» solgt til kinesiske kinoer
Joachim Triers prisvinnende film «Affeksjonsverdi» har blitt kjøpt opp av en kinesisk filmdistributør. Dette åpner for at den norske filmen nå kan vises for et stort publikum i Kina, og markerer en viktig internasjonal anerkjennelse.
2 måneder siden siste oppdatering
1 min lesetid
Kort oppsummert
- Joachim Triers Grand Prix-vinnende film «Affeksjonsverdi» er kjøpt av en kinesisk filmdistributør.
Sammendrag
Den norske filmen «Affeksjonsverdi», regissert av Joachim Trier og tidligere Grand Prix-vinner, er nå solgt til en kinesisk filmdistributør. Det er det Beijing-baserte selskapet Unknown Pleasures Pictures som har kjøpt rettighetene til filmen.
Selskapet ble grunnlagt av den anerkjente filmregissøren Jia Zhangke og den erfarne distribusjonsveteranen Tian Qi. Tian Qi uttrykker stolthet over å kunne presentere disse filmene for publikum på det kinesiske fastlandet.
Unknown Pleasures Pictures ble lansert tidligere i år med et klart formål: å berike det kinesiske kinotilbudet med et bredere og mer variert utvalg av internasjonale filmer.
Kontekst
Joachim Trier
Jia Zhangke
Tian Qi
Unknown Pleasures Pictures
Kina
Beijing
Cannes