Nyhetssaker

Kyle Alessandro: «Lighter» populær på Spotify etter Eurovision

VG logo

Kyle Alessandros Eurovision-bidrag «Lighter» opplever stor suksess på Spotify i Europa, til tross for en 18. plass i finalen. Den uventede populariteten viser en tydelig forskjell mellom jury- og publikumsstemmer, og gir artisten et solid utgangspunkt for videre satsing.

Kyle Alessandro setter fyr på Spotify etter Eurovision

Kort oppsummert

  • Kyle Alessandros Eurovision-bidrag «Lighter» strømmes nå over én million ganger daglig på Spotify og er den femte mest populære blant årets finalister.

Kyle Alessandros Eurovision-bidrag «Lighter» har oppnådd betydelig popularitet på Spotify i Europa, til tross for en 18. plass i finalen. Låten strømmes nå over én million ganger daglig og er den femte mest populære blant årets Eurovision-finalister på plattformen.

Etter semifinalen 13. mai doblet de daglige Spotify-tallene seg, og etter finalen 17. mai økte strømmingene til over 1,16 millioner, og har siden stabilisert seg på rundt 1,2 millioner daglig.

«Lighter» er en av få Eurovision-sanger som har steget i popularitet etter finalen, med en økning på 5 prosent. Ifølge Warner Music har låten gått inn på Topp 50 i 15 land, og Kyle Alessandro selv uttrykker glede over å nå ut til så mange mennesker.

Kyle Alessandro

Leif Ribe

Eurovision Song Contest

Melodi Grand Prix

Spotify

Eurovision Charts

VG

Warner Music

Europa

Estland

Sverige

Tyskland

Østerrike

Portugal

Spania

Finland

Island

Sveits

Polen

Storbritannia

Basel

Steinkjer