Kyle Alessandro: «Lighter» populær på Spotify etter Eurovision
Kyle Alessandros Eurovision-bidrag «Lighter» opplever stor suksess på Spotify i Europa, til tross for en 18. plass i finalen. Den uventede populariteten viser en tydelig forskjell mellom jury- og publikumsstemmer, og gir artisten et solid utgangspunkt for videre satsing.
Kort oppsummert
- Kyle Alessandros Eurovision-bidrag «Lighter» strømmes nå over én million ganger daglig på Spotify og er den femte mest populære blant årets finalister.
Kyle Alessandros Eurovision-bidrag «Lighter» har oppnådd betydelig popularitet på Spotify i Europa, til tross for en 18. plass i finalen. Låten strømmes nå over én million ganger daglig og er den femte mest populære blant årets Eurovision-finalister på plattformen.
Etter semifinalen 13. mai doblet de daglige Spotify-tallene seg, og etter finalen 17. mai økte strømmingene til over 1,16 millioner, og har siden stabilisert seg på rundt 1,2 millioner daglig.
«Lighter» er en av få Eurovision-sanger som har steget i popularitet etter finalen, med en økning på 5 prosent. Ifølge Warner Music har låten gått inn på Topp 50 i 15 land, og Kyle Alessandro selv uttrykker glede over å nå ut til så mange mennesker.
Kyle Alessandro
Leif Ribe
Eurovision Song Contest
Melodi Grand Prix
Spotify
Eurovision Charts
VG
Warner Music
Europa
Estland
Sverige
Tyskland
Østerrike
Portugal
Spania
Finland
Island
Sveits
Polen
Storbritannia
Basel
Steinkjer