Kyle Alessandro: «Lighter» populær på Spotify etter Eurovision
3 måneder siden siste oppdatering
2 min lesetid
3 måneder siden siste oppdatering
2 min lesetid
Kyle Alessandros Eurovision-bidrag «Lighter» opplever stor suksess på Spotify i Europa, til tross for en 18. plass i finalen. Den uventede populariteten viser en tydelig forskjell mellom jury- og publikumsstemmer, og gir artisten et solid utgangspunkt for videre satsing.
Kyle Alessandros Eurovision-bidrag «Lighter» har oppnådd betydelig popularitet på Spotify i Europa, til tross for en 18. plass i finalen. Låten strømmes nå over én million ganger daglig og er den femte mest populære blant årets Eurovision-finalister på plattformen.
Etter semifinalen 13. mai doblet de daglige Spotify-tallene seg, og etter finalen 17. mai økte strømmingene til over 1,16 millioner, og har siden stabilisert seg på rundt 1,2 millioner daglig.
«Lighter» er en av få Eurovision-sanger som har steget i popularitet etter finalen, med en økning på 5 prosent. Ifølge Warner Music har låten gått inn på Topp 50 i 15 land, og Kyle Alessandro selv uttrykker glede over å nå ut til så mange mennesker.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!