Nyhetssaker

Carl I. Hagen: FORs kampanje viser 'all PR er god PR'

Dagbladet logo

Frp-nestor Carl I. Hagen kommenterer det nye partiet FORs omstridte kampanje og deres massive mediedekning. Han trekker paralleller til Frps egen historie og diskuterer verdien av kontroversiell oppmerksomhet for små partier.

- Veldig flinke

Kort oppsummert

  • Carl I. Hagen mener partiet FOR har vært flinke til å skape voldsom oppmerksomhet, selv negativ, og sammenligner det med Frps tidlige strategi.

Frp-nestor Carl I. Hagen mener det nye partiet FOR (Partiet fred og rettferdighet) har lært av ham når det gjelder å skape oppmerksomhet. Han viser til FORs kampanje om å kutte 85 milliarder kroner i støtte til Ukraina, som har fått massiv mediedekning og kulminerte med en opptreden på NRKs «Debatten».

Hagen sammenligner dette med Frps tidlige dager, hvor partiet også fikk mye negativ oppmerksomhet for sin innvandringspolitikk, men likevel vokste. Han understreker at for et lite parti er «all PR god PR».

Hagen er spent på neste partimåling for FOR, men kritiserer partiets økonomiske argumenter om å flytte Ukraina-midler til norsk velferd, og kaller det «fullstendig sprøtt» med tanke på handlingsregelen og norsk økonomi. Han ser likevel ikke bort fra at FOR kan sanke velgere med sitt budskap.

Carl I. Hagen

Marielle Leerand

Glenn Diesen

Atle Berge

Jens Stoltenberg

FOR

Frp

Dagbladet

NRK

Stortinget

Blitz-gjengen

Dagsrevyen

Adresseavisen

Arbeiderpartiet

Oslo

Trondheim

Kina

Norge

Europa

USA

Tyskland

Storbritannia

Frankrike

Italia

Polen

Spikersuppa

Gardermoen