Carl I. Hagen: FORs kampanje viser 'all PR er god PR'
Frp-nestor Carl I. Hagen kommenterer det nye partiet FORs omstridte kampanje og deres massive mediedekning. Han trekker paralleller til Frps egen historie og diskuterer verdien av kontroversiell oppmerksomhet for små partier.

Kort oppsummert
- Carl I. Hagen mener partiet FOR har vært flinke til å skape voldsom oppmerksomhet, selv negativ, og sammenligner det med Frps tidlige strategi.
Frp-nestor Carl I. Hagen mener det nye partiet FOR (Partiet fred og rettferdighet) har lært av ham når det gjelder å skape oppmerksomhet. Han viser til FORs kampanje om å kutte 85 milliarder kroner i støtte til Ukraina, som har fått massiv mediedekning og kulminerte med en opptreden på NRKs «Debatten».
Hagen sammenligner dette med Frps tidlige dager, hvor partiet også fikk mye negativ oppmerksomhet for sin innvandringspolitikk, men likevel vokste. Han understreker at for et lite parti er «all PR god PR».
Hagen er spent på neste partimåling for FOR, men kritiserer partiets økonomiske argumenter om å flytte Ukraina-midler til norsk velferd, og kaller det «fullstendig sprøtt» med tanke på handlingsregelen og norsk økonomi. Han ser likevel ikke bort fra at FOR kan sanke velgere med sitt budskap.
Carl I. Hagen
Marielle Leerand
Glenn Diesen
Atle Berge
Jens Stoltenberg
FOR
Frp
Dagbladet
NRK
Stortinget
Blitz-gjengen
Dagsrevyen
Adresseavisen
Arbeiderpartiet
Oslo
Trondheim
Kina
Norge
Europa
USA
Tyskland
Storbritannia
Frankrike
Italia
Polen
Spikersuppa
Gardermoen