Orkla øker resultat før skatt med 28 prosent
3 måneder siden siste oppdatering
1 min lesetid
3 måneder siden siste oppdatering
1 min lesetid
Orkla, selskapet bak kjente merkevarer som Toro og Grandiosa, rapporterer en betydelig resultatforbedring i første kvartal. Resultatet før skatt økte med 28 prosent sammenlignet med samme periode i fjor.
Orkla, som eier en rekke kjente merkevarer som Grandiosa, Toro, Fun Light og Jif, leverte et sterkt resultat i første kvartal av 2024. Selskapet rapporterte et resultat før skatt på 2,16 milliarder kroner, noe som representerer en økning på 28 prosent fra 1,69 milliarder kroner i første kvartal 2023.
Driftsinntektene for kvartalet økte også, fra 16,8 milliarder kroner i fjor til 17,2 milliarder kroner i år.
Resultatet etter skatt og minoriteter endte på 1,79 milliarder kroner, opp fra 1,47 milliarder kroner i samme periode året før.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!