TV 2 fornyer valgdekningen med fokus på unge velgere
1 måned siden siste oppdatering
2 min lesetid
1 måned siden siste oppdatering
2 min lesetid
TV 2 lanserer nye og fornyede konsepter for årets stortingsvalg, med et spesielt fokus på å gjøre politikk mer tilgjengelig for unge velgere. Dette inkluderer innovative debattformater og videokonsepter som skal tvinge politikere til tydelige svar og vise ukjente sider.
TV 2 tar nye grep for å dekke årets stortingsvalg, med en bred satsing som inkluderer partilederdebatter, en statsministerduell og flere nyvinninger rettet mot unge velgere. TV 2-sjef Olav T. Sandnes fremhever satsingen mot unge og fornyelsen av tradisjonelle konsepter.
Blant nyhetene er et «ja/nei»-format i debatter med Selma Joner og Arill Riise, som skal tvinge partilederne til å gi tydelige svar. Et nytt debattprogram, «Versus», lanseres på TV 2 Play for unge velgere, ledet av Tiktok-profil Julie Thorsen, hvor kjente og ukjente profiler diskuterer polariserende spørsmål fra sosiale medier. Nyhetsredaktør Karianne Solbrække understreker TV 2 Nyheters rekkevidde blant unge på Tiktok og viktigheten av relevante, faktabaserte nyheter.
I tillegg kommer to nye videokonsepter på TV2. no: «Politikk og sånt» med Kristoffer Torpe, som avslører politikernes ukjente sider, og «I søkefeltet», hvor politikere svarer på vanlige Google-søk om seg selv. For de politisk interesserte tilbyr «Statsministerkampen» på TV 2 Play dyptpløyende intervjuer med Jonas Gahr Støre, Sylvi Listhaug og Erna Solberg, ledet av Stål Talsnes.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!