
Nytt Pac-Man-spill: Shadow Labyrinth er mørk Metroidvania-vri
1 måned siden siste oppdatering
2 min lesetid
1 måned siden siste oppdatering
2 min lesetid
Det nye spillet «Shadow Labyrinth» gjenoppfinner Pac-Man-universet som et mørkt Metroidvania-spill. Selv om det hylles som en herlig retrofeiring, stiller det høye krav til spilleren med frustrerende lange avstander mellom lagringspunkter.
Det nye spillet «Shadow Labyrinth» er en gjenoppfinnelse av Pac-Man-universet, presentert som et «Metroidvania»-spill. Spilleren kontrollerer figuren Swordsman No. 8, som blir guidet gjennom en stor labyrint av en svevende kule kalt Puck, spillets versjon av Pac-Man.
Puck gir mulighet til å spise beseirede bosser for å motta deres evner, og lar spilleren også spille som Puck i rette linjer, noe som minner mest om det originale Pac-Man. Spillet henter inspirasjon fra retro-spill som «Castlevania» og treffer essensen av sjangeren med sitt kampsystem, utseende og musikk. Historien avsløres gradvis, noe som bidrar til mystikken.
Kampsystemet er enkelt å forstå, basert på mønstergjenkjenning. Imidlertid kritiseres spillet for å ha for få lagringspunkter og begrensede helbredelsesmuligheter, noe som gjør det frustrerende og tidkrevende. Til tross for dette, beskrives «Shadow Labyrinth» som et friskt pust og et fint tilskudd til Metroidvania-sjangeren med sin mørkere vri på Pac-Man.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!