DNB har beklaget at rundt 3. 000 fondskunder har fått feil kurs og kursdato etter en teknisk oppussing og overgang til en ny spareløsning. Feilen gjelder handler utført fredag 7. mars, og banken lover å rette opp dette innen to uker.
I tillegg opplevde noen kunder at transaksjoner fra 6. og 7. mars ikke var synlige, men dette er nå rettet.
DNB korrigerer også kursdatoer der det er fordelaktig for kunden. Rundt 1. 000 kunder venter fortsatt på å bli flyttet over til den nye løsningen, men de kan handle fond ved å kontakte banken.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
1 måned siden
Flere DNB-kunder opplever problemer med å se sine fond etter en teknisk oppdatering i helgen. Problemene rammer kunder som hadde pågående fondshandler under oppdateringen, og berører omtrent 1000 kunder. DNB understreker at midlene er trygge, og at kundene kan handle fond ved å kontakte DNBs fondssenter. Banken forventer at alle kunder vil ha normal tilgang til sine fond i løpet av uken.
1 måned siden
DNB og Sbanken stengte tirsdag formiddag aksjehandelen etter at en kunde oppdaget å ha fått tilgang til en annen kundes VPS-konto. Banken bekrefter at et fåtall innloggede aksjekunder i en begrenset periode kan ha sett opplysninger om andre kunder. Feilen oppsto etter en teknisk oppgradering av systemene. DNB understreker at ingen feilaktige overføringer ble gjennomført, og de gjennomgår nå alle aksjeordre for å forsikre seg om at ingen har lagt inn ordre på andres vegne. Aksjehandelen er nå åpnet igjen, og hendelsen er rapportert til Data- og Finanstilsynet. En kunde forteller at han opplevde det samme som tidligere har skjedd med Nordnet.
3 måneder siden
Nordea opplevde en teknisk feil som førte til at noen kunder mottok årsoppgaver som tilhørte andre. Feilen er nå rettet, og de feilsendte oppgavene er slettet fra den digitale postkassen E-boks. Kommunikasjonsdirektør Christian Steffensen beklager hendelsen og forsikrer at de vil følge opp de berørte kundene. Nordea vil også rapportere saken til relevante myndigheter, inkludert Datatilsynet og Finanstilsynet. Banken har ikke opplyst om hvor mange som er berørt eller hva som var årsaken til feilen.
28 dager siden
Flere norske banker, deriblant DNB og Sparebank 1 Sør-Norge, opplever tekniske problemer som påvirker nett- og mobilbanktjenester. DNB arbeider med å løse problemer knyttet til overføringer og betalinger, mens Sparebank 1 Sør-Norge melder om at betalingstjenester er utilgjengelige. Bankene beklager ulempene dette medfører for kundene.
3 måneder siden
DNB opplever tekniske problemer med nettbanken, mobiloverføringer og betaling med mobilen. Samtidig melder Vipps om problemer for enkelte brukere knyttet til kortbetalinger. Ifølge Vipps skyldes problemene en feil hos deres betalingsleverandør. Både DNB og Vipps jobber med å løse problemene så raskt som mulig. BankID er ikke berørt av problemene og fungerer som normalt.
2 dager siden
Flere brukere opplever problemer med å logge inn hos Sparebank1. Banken bekrefter driftsproblemer og jobber med en løsning.
3 måneder siden
DNB melder om tekniske problemer som påvirker nettbanken, mobiloverføringer og mobilbetalinger mandag morgen. I tillegg opplever enkelte brukere problemer med Vipps. Banken jobber med å løse problemene, men har ikke gitt noen tidshorisont for når tjenestene vil være fullt operative igjen. Dette kan skape utfordringer for kunder som er avhengige av disse tjenestene for å utføre banktjenester og betalinger.
17 timer siden
Flere brukere opplever tekniske problemer med BankID-appen. Dette fører til innloggingsvansker, blant annet hos Skatteetaten.
20 dager siden
Nordnet opplevde tekniske problemer torsdag morgen, noe som rammet kunder i hele Norden. Problemene oppsto på grunn av svært høy aktivitet i markedet, særlig ved børsåpning. En småsparer uttrykte frustrasjon over å ikke kunne handle aksjer grunnet treghet i systemet. Nordnet beklager hendelsen og forklarer at de opplevde rekordhøy pågang. Selskapet har oppgradert systemene sine for å håndtere større volum i fremtiden og forebygge lignende hendelser.
2 måneder siden
Flere banker i Norge, deriblant DNB, Sparebank 1 og Danske Bank, opplever problemer med lønnsutbetalinger som følge av en teknisk feil i et eksternt system. Bedriftskunder er spesielt rammet, og bankene arbeider med å løse problemene. Feilen ble oppdaget i morgentimene, og omfanget av den kartlegges. Norges Bank rapporterer at deres systemer fungerer som normalt, og at det ikke er noen problemer der. Flere personer har kontaktet VG og meldt om manglende lønnsutbetalinger, og Downdetector viser også meldinger om feil i flere banker.
4 måneder siden
Flere Nav-brukere opplevde tekniske problemer som hindret dem i å levere meldekort. Nav bekrefter problemene og beklager ulempene, men opplyser at feilen nå er rettet. De ber berørte brukere om å sende inn meldekortene på nytt for å sikre normal utbetaling. Mange var bekymret for om de ville få utbetalinger før jul, da meldekort må leveres hver fjortende dag for å motta dagpenger, arbeidsavklaringspenger eller tiltakspenger.
2 måneder siden
En teknisk feil i et eksternt system fører til betalingsproblemer for flere banker, deriblant Danske Bank, DNB, Sparebank 1, Handelsbanken og Nordea. Mange kunder melder om manglende lønnsutbetalinger. Danske Bank bekrefter at feilen påvirker bedriftskunder og at de jobber med å løse problemet. Feilen ble oppdaget fredag morgen, og Downdetector viser meldinger om feil i flere banker.
4 måneder siden
Nav opplevde tekniske problemer på sine nettsider søndag, noe som førte til at flere brukere ikke fikk sendt inn meldekort. Dette kunne potensielt ført til forsinkede utbetalinger for de som er avhengige av dagpenger. Nav beklager feilen og opplyser at den nå er rettet. Brukere som opplevde problemer, kan sende inn meldekort via en alternativ lenke. Nav har publisert informasjon om hendelsen på sine nettsider og meldekort-sider. Feilen skyldtes problemer med tilgangen til meldekortet via «Min side» på Nav.no.
2 måneder siden
Nordea opplever tekniske problemer som påvirker nett- og mobilbanktjenestene. Kommunikasjonsrådgiver Frida Daae Hessen opplyser at banken jobber med å identifisere årsaken og rette feilen. Også Nordea i Sverige er rammet av problemene. Ifølge Expressen er det flere storbanker som har tekniske problemer.
2 måneder siden
En feil hos nettmegleren Nordnet berørte 350 norske kunder, som enten kunne se feil kontoinformasjon eller hadde sin egen konto synlig for andre. Handelsplattformen ble stengt i fire timer som et sikkerhetstiltak etter at kunder meldte om problemer. Ifølge Nordnet har ingen kunder opplevd uautoriserte handler. Selskapet beklager hendelsen og forsikrer at feilen er rettet og at en sikkerhetsmekanisme er installert. Svenske Finansinspektionen har uttalt at de ser alvorlig på saken og vil følge den opp.