Millioner av brukere globalt opplever problemer med andre generasjons Chromecast og Chromecast Audio, og får feilmeldingen «Untrusted device». Google jobber med å løse problemet og anbefaler brukere å ikke fabrikkinnstille enhetene sine.
Selv om selskapet avviklet Chromecast-serien i august i fjor, ble det lovet fortsatt programvare- og sikkerhetsoppdateringer.
Det spekuleres i om Google planlegger å avslutte støtten for de eldre enhetene, noe selskapet ikke har bekreftet.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
15 dager siden
Spotify opplever problemer med sin lydstrømmingstjeneste. Noen brukere har problemer med å strømme musikk, mens andre opplever at søkefunksjonen ikke fungerer. Spotify har bekreftet problemene via X og jobber med å finne en løsning. Ifølge Downdetector har over 40.000 brukere meldt om feil den siste timen, noe som indikerer et omfattende problem.
3 måneder siden
Vipps opplever store problemer med innlogging torsdag. Klokken 13:22 meldte flere brukere om problemer med å logge inn i appen. Vipps bekrefter problemene og skriver at det påvirker alle brukere og tjenester. De jobber med å løse problemet og vil komme med en oppdatering så snart de har ny informasjon. Brukere får beskjed i appen om at den ikke fungerer.
2 måneder siden
PlayStation Network (PSN) er rammet av omfattende problemer som påvirker titusenvis av spillere globalt. Brukere melder om manglende tilgang til nettjenester, butikker og apper, og frustrasjonen sprer seg i sosiale medier. PlayStation bekrefter problemene og jobber med å finne en løsning. Nettstedet Downdetector viser at problemene startet sent fredag kveld. PSN opplevde lignende nedetid også i oktober i fjor.
2 måneder siden
Bane NOR opplever problemer med et informasjonssystem som påvirker kommunikasjonen til apper og informasjonstavler. Reisende kan ikke stole på sporinformasjonen i apper som Nå-appen, Entur, Vy-appen og Google Maps. Endringer i sporbruk annonseres manuelt over høyttaleranlegget, og feilen rammer hele landet, men er mest merkbar på Oslo S. Det er ingen estimert tid for når feilen vil være rettet.
4 måneder siden
Googles nylig lanserte nynorsk stavekontroll for skoleelever har vist seg å være svært mangelfull, ifølge Språkrådet. En undersøkelse avdekket at programmet ikke oppdager de fleste feil, og til og med markerer korrekte nynorskord som feil. Dette bryter med opplæringsloven, som krever like god skrivehjelp for bokmål og nynorsk. Lærere har rapportert at stavekontrollen er mer villedende enn nyttig, og noen skoler har skrudd den helt av. Google erkjenner problemene og lover å forbedre nynorskstøtten gjennom kommende oppdateringer.
10 dager siden
Vipps melder om problemer med sin betalingsinfrastrukturleverandør som påvirker alle kortbetalinger for alle brukere av tjenesten. Feilen rammer dermed hele Vipps-plattformen. Selskapet har implementert en løsning og overvåker nå resultatene for å sikre at problemet blir løst. Oppdateringer vil bli gitt fortløpende etter hvert som ny informasjon blir tilgjengelig.
3 måneder siden
Garmin-brukere har rapportert om en feil som får smartklokkene deres til å henge seg opp i en oppstartsløkke, der de viser en trekantet oppstartsskjerm. Garmin bekrefter at de undersøker saken og har identifisert at feilen oppstår når brukere starter GPS-aktivitet. Som en midlertidig løsning anbefaler Garmin å tilbakestille klokken ved å holde inne strømknappen. Selskapet jobber med en permanent løsning og vil komme med mer informasjon når den er tilgjengelig. Garmin er kjent for sine avanserte multisportklokker.
2 måneder siden
Telenor opplever problemer med sine trådløse bredbånd-produkter. Omlag 15.000 kunder er berørt av feilen, som ble rapportert mandag morgen. Informasjonssjef i Telenor Norge, Vetle Andersen, bekrefter at selskapets fagmiljøer jobber med å analysere og rette feilen. Det er foreløpig uklart når problemet vil være løst, men Telenor jobber med saken.
2 måneder siden
Flere viktige innloggingstjenester, som MinID, eFormidling, ID-porten og Ansattporten, opplever driftsforstyrrelser. Dette fører til problemer for brukere som forsøker å logge seg inn i nettbanker og andre tjenester. Digitaliseringsdirektoratet jobber med å undersøke og løse problemene, men det er foreløpig usikkert hvor lang tid det vil ta å rette feilen. BankID undersøker også om de er rammet av problemene.
27 dager siden
En oppdatering av BankID-appen for Android har skapt problemer for omtrent 20.000 brukere. BankID BankAxept oppdaget raskt feilen og stoppet videre distribusjon av oppdateringen. De berørte brukerne er informert via appen. En ny versjon av appen som skal rette feilen er sendt til Google for godkjenning. I mellomtiden er driftsstatusen for BankID redusert.
2 måneder siden
Microsoft Azure opplever omfattende problemer som fører til at flere nettsider er utilgjengelige. Blant de rammede er Ice.no og Regjeringen.no. Departementenes sikkerhets- og serviceorganisasjon (DSS) jobber med å finne årsaken til feilen som ligger i et datasenter. Ice bekrefter at problemene skyldes deres leverandør, Microsoft Azure, men understreker at selskapets mobiltjenester fungerer som normalt.
1 dag siden
Flere brukere opplever tekniske problemer med BankID-appen. Dette fører til innloggingsvansker, blant annet hos Skatteetaten.
3 måneder siden
BankID opplever problemer med både appen og kodebrikkefunksjonen, som begge er utilgjengelige. Dette melder selskapet selv på sin driftstatusside. StøStø, som leverer digitale tjenester i Norge og internasjonalt, er eid av BankID BankAxept AS.
3 måneder siden
Vipps opplever for øyeblikket problemer med innlogging, noe som påvirker alle brukere og tjenester. Selskapet jobber med å løse problemet og vil komme med en oppdatering så snart de har mer informasjon. VG har forsøkt å kontakte Vipps uten å lykkes. Det er foreløpig uklart hva som er årsaken til problemene, men Vipps jobber med å finne en løsning. Saken vil bli oppdatert fortløpende.
3 måneder siden
OpenAI melder at ChatGPT opplever tekniske problemer, noe som fører til flere feilmeldinger enn vanlig for brukerne. Selskapet jobber med å undersøke saken for å finne årsaken til problemene. Det er foreløpig ikke gitt noen informasjon om når problemene forventes å være løst.